ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5105 Dünyadaki Eğitim Sistemleri Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dr. BETÜL TARHAN ALKAN
Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, katılımcıların Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak incelemelerini; Avrupa Birliği ülkelerinin kendi aralarında ve Türk Eğitim Sistemi ile Avrupa birliği ülkelerinin eğitim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar ile bunların nedenlerini anlamalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Türkiye eğitim sistemini farklı boyutlar açısından değerlendirmek
2. Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini farklı boyutlarını açıklamak.
3. Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırarak tartışmak.
4. Türk eğitim sistemine ilişkin öneriler geliştirmek.

Dersin İçeriği

1. Hafta: Ders tanıtımı ve Türk eğitim sistemine giriş
2.Hafta: Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları
3.Hafta: Türk eğitim sistemi: Sorunları ve MEB istatistiklerinin incelenmesi
4.Hafta: OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması
5.Hafta: Quiz 1
6. Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg
7.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa
8.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya
9.Hafta: Quiz 2
10. Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada
11.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Japonya ve Güney Kore
12.Hafta: Vize
13.Hafta: Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri
14.Hafta: Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı ve Türk eğitim sistemine giriş
2) Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları
3) Türk eğitim sistemi: Sorunları ve MEB istatistiklerinin incelenmesi
4) OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması
5) Quiz 1
6) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg
7) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa
8) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya
9) Quiz 2
10) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada
11) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Japonya ve Güney Kore
12) Vize
13) Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri
14) Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A.

Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A.

Diğer Kaynaklar: EURYDICE (2009). Education in europe network web site. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php

EURYBASE (2009). The database on education systems in Europe.
http:// earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/ilkogretim.pdf

EURYDICE (2011). National Education System and Policies
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en.php#turkey

EURYDICE (2010). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi 2009/2010. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/TR_TR.pdf

EURYDICE (2010). Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin Yapısı: Türkiye.
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_TR_TR.pdf

MEB (2008). MEB Dış İlişkiler Dairesi Belgeleri . http://digm.meb.gov.tr/Belgeler.html

MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2006-2007. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2006_2007.pdf.

MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2007-2008. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2007_2008.pdf

MEB (2009). Milli Eğitim İstatistikleri 2009-2010. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/ meb_istatistikleri_orgun_egitim_2009_2010.pdf

OECD (2008). Education at a Glance 2008. www.oecd.org/publishing/corrigenda.

YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri raporu, Ankara:YÖK.

UNESCO (2001). The Turkish Education System and Developments in Education. http://www.ibe.unesco.org/International/ICE/natrap/Turkey.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.