REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5105 Dünyadaki Eğitim Sistemleri Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dr. BETÜL TARHAN ALKAN
Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, katılımcıların Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak incelemelerini; Avrupa Birliği ülkelerinin kendi aralarında ve Türk Eğitim Sistemi ile Avrupa birliği ülkelerinin eğitim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar ile bunların nedenlerini anlamalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Türkiye eğitim sistemini farklı boyutlar açısından değerlendirmek
2. Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini farklı boyutlarını açıklamak.
3. Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin eğitim sistemlerini karşılaştırarak tartışmak.
4. Türk eğitim sistemine ilişkin öneriler geliştirmek.

Dersin İçeriği

1. Hafta: Ders tanıtımı ve Türk eğitim sistemine giriş
2.Hafta: Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları
3.Hafta: Türk eğitim sistemi: Sorunları ve MEB istatistiklerinin incelenmesi
4.Hafta: OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması
5.Hafta: Quiz 1
6. Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg
7.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa
8.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya
9.Hafta: Quiz 2
10. Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada
11.Hafta: Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Japonya ve Güney Kore
12.Hafta: Vize
13.Hafta: Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri
14.Hafta: Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı ve Türk eğitim sistemine giriş
2) Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları
3) Türk eğitim sistemi: Sorunları ve MEB istatistiklerinin incelenmesi
4) OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması
5) Quiz 1
6) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg
7) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa
8) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya
9) Quiz 2
10) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada
11) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Japonya ve Güney Kore
12) Vize
13) Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri
14) Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A.

Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A.

Diğer Kaynaklar: EURYDICE (2009). Education in europe network web site. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php

EURYBASE (2009). The database on education systems in Europe.
http:// earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/ilkogretim.pdf

EURYDICE (2011). National Education System and Policies
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en.php#turkey

EURYDICE (2010). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi 2009/2010. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/TR_TR.pdf

EURYDICE (2010). Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin Yapısı: Türkiye.
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_TR_TR.pdf

MEB (2008). MEB Dış İlişkiler Dairesi Belgeleri . http://digm.meb.gov.tr/Belgeler.html

MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2006-2007. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2006_2007.pdf.

MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2007-2008. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2007_2008.pdf

MEB (2009). Milli Eğitim İstatistikleri 2009-2010. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/ meb_istatistikleri_orgun_egitim_2009_2010.pdf

OECD (2008). Education at a Glance 2008. www.oecd.org/publishing/corrigenda.

YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri raporu, Ankara:YÖK.

UNESCO (2001). The Turkish Education System and Developments in Education. http://www.ibe.unesco.org/International/ICE/natrap/Turkey.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2