İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5103 | Eğitim Kurumlarında Finans ve Yönetişim | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN Dr. BETÜL TARHAN ALKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, katılımcıların eğitim ve öğretimi denetleme ve değerlendirmede kullanılan çağdaş yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek, bu yöntem ve teknikleri okullarda uygulama yeterliklerini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler, Denetleme kavramı, denetleme ve değerlendirme türlerini tartışabilecektir. II. Eğitimde denetim yaklaşımları ve ilkelerini kullanabilecektir. III. Kurumsal Denetleme ilkelerini uygulayabileceklerdir. IV. Öğrenciler, öğretmen, yönetici ve idari personel Performansını değerlendirebileceklerdir. V. Denetmen nitelikleri, denetimde liderlik ve insan ilişkileri özelliklerini ifade edebileceklerdir. VI. Denetimde güdüleme, moral, okul iklimi, kültürü, sağlığı kavramlarının önemini tartışabileceklerdir. |
Katılımcıların ulusal ve uluslararası kurum içi ve kurum dışı denetleme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgi, anlayış ve beceri geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders içeriğinde uluslararası akreditasyon, Avrupa Birliği kalite güvence çalışmaları, tanınma ve şeffaflık gibi konulara da yer verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Denetleme ve Değerlendirme Türleri | |
2) | Denetleme Kavramı: Tanım, Kapsam (Boyutlar) | |
3) | Denetim Yaklaşımları ve İlkeleri | |
4) | Okul Denetleme ve Değerlendirme | |
5) | Yönetimin(idarenin) Denetimi | |
6) | Öğretimin (sınıf içi etkinliklerin ) Denetimi | |
7) | Öğretmen Performansını Değerlendirme | |
8) | Denetmen Nitelikleri : Rol, Görev, Davranış, Süreç. | |
9) | Denetimde Liderlik | |
10) | Denetimde İnsan İlişkileri | |
11) | Ara Sınav | |
12) | Denetimde Güdüleme ve Moral | |
13) | Denetim ve Okul İklimi, Kültürü, Sağlığı | |
14) | Appraisal ve Mentorluk |
Ders Notları / Kitaplar: | Sergiovanni, Thomas J. and Robert J. Starrat.Supervision.(1993). Fifth Ed. New York: Mc Graw Hill |
Diğer Kaynaklar: | Hoy, A.W.& W.K. Hoy.(2009). Instructional Leadership: A Research-based guide to learning in schools. 3rd edition. Boston: Allyn and Bacon. Cogan, Morris. Clinical Supervision.(1973). Boston: Houghton Mifflin. Goldhammer, Robert., Robert Anderson and Robert J. Krajevsky. Clinical Supervision.(1980).2 d edi. New York: Holt, Rinehart and Winston. Hick, Hanne J. Educatuonal Supervision in Principle and Practice.(1960). Hopkins, W. Scott and Kenneth D. Moore. Clinical Supervision. (1993). Wisconsin: WCB Brown and Benchmark. Hoy, W. K.and P. B. Forsyth. Effective Supervision: Theory into Practice.(1986).New York: Random House . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. | |
3) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
4) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
5) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
6) | İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. | |
7) | İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. | |
8) | Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. | |
9) | İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. | |
10) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
11) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | 2 |