ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5103 Eğitim Kurumlarında Finans ve Yönetişim Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN
Dr. BETÜL TARHAN ALKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, katılımcıların eğitim ve öğretimi denetleme ve değerlendirmede kullanılan çağdaş yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek, bu yöntem ve teknikleri okullarda uygulama yeterliklerini geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Öğrenciler, Denetleme kavramı, denetleme ve değerlendirme türlerini tartışabilecektir.
II. Eğitimde denetim yaklaşımları ve ilkelerini kullanabilecektir.
III. Kurumsal Denetleme ilkelerini uygulayabileceklerdir.
IV. Öğrenciler, öğretmen, yönetici ve idari personel Performansını değerlendirebileceklerdir.
V. Denetmen nitelikleri, denetimde liderlik ve insan ilişkileri özelliklerini ifade edebileceklerdir.
VI. Denetimde güdüleme, moral, okul iklimi, kültürü, sağlığı kavramlarının önemini tartışabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Katılımcıların ulusal ve uluslararası kurum içi ve kurum dışı denetleme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgi, anlayış ve beceri geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders içeriğinde uluslararası akreditasyon, Avrupa Birliği kalite güvence çalışmaları, tanınma ve şeffaflık gibi konulara da yer verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denetleme ve Değerlendirme Türleri
2) Denetleme Kavramı: Tanım, Kapsam (Boyutlar)
3) Denetim Yaklaşımları ve İlkeleri
4) Okul Denetleme ve Değerlendirme
5) Yönetimin(idarenin) Denetimi
6) Öğretimin (sınıf içi etkinliklerin ) Denetimi
7) Öğretmen Performansını Değerlendirme
8) Denetmen Nitelikleri : Rol, Görev, Davranış, Süreç.
9) Denetimde Liderlik
10) Denetimde İnsan İlişkileri
11) Ara Sınav
12) Denetimde Güdüleme ve Moral
13) Denetim ve Okul İklimi, Kültürü, Sağlığı
14) Appraisal ve Mentorluk

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sergiovanni, Thomas J. and Robert J. Starrat.Supervision.(1993). Fifth Ed. New York: Mc Graw Hill
Diğer Kaynaklar: Hoy, A.W.& W.K. Hoy.(2009). Instructional Leadership: A Research-based guide to learning in schools. 3rd edition. Boston: Allyn and Bacon.
Cogan, Morris. Clinical Supervision.(1973). Boston: Houghton Mifflin.
Goldhammer, Robert., Robert Anderson and Robert J. Krajevsky. Clinical Supervision.(1980).2 d edi. New York: Holt, Rinehart and Winston.
Hick, Hanne J. Educatuonal Supervision in Principle and Practice.(1960).
Hopkins, W. Scott and Kenneth D. Moore. Clinical Supervision. (1993). Wisconsin: WCB Brown and Benchmark.
Hoy, W. K.and P. B. Forsyth. Effective Supervision: Theory into Practice.(1986).New York: Random House .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.