FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5103 | Eğitim Kurumlarında Finans ve Yönetişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN Dr. BETÜL TARHAN ALKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, katılımcıların eğitim ve öğretimi denetleme ve değerlendirmede kullanılan çağdaş yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirerek, bu yöntem ve teknikleri okullarda uygulama yeterliklerini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler, Denetleme kavramı, denetleme ve değerlendirme türlerini tartışabilecektir. II. Eğitimde denetim yaklaşımları ve ilkelerini kullanabilecektir. III. Kurumsal Denetleme ilkelerini uygulayabileceklerdir. IV. Öğrenciler, öğretmen, yönetici ve idari personel Performansını değerlendirebileceklerdir. V. Denetmen nitelikleri, denetimde liderlik ve insan ilişkileri özelliklerini ifade edebileceklerdir. VI. Denetimde güdüleme, moral, okul iklimi, kültürü, sağlığı kavramlarının önemini tartışabileceklerdir. |
Katılımcıların ulusal ve uluslararası kurum içi ve kurum dışı denetleme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgi, anlayış ve beceri geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders içeriğinde uluslararası akreditasyon, Avrupa Birliği kalite güvence çalışmaları, tanınma ve şeffaflık gibi konulara da yer verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Denetleme ve Değerlendirme Türleri | |
2) | Denetleme Kavramı: Tanım, Kapsam (Boyutlar) | |
3) | Denetim Yaklaşımları ve İlkeleri | |
4) | Okul Denetleme ve Değerlendirme | |
5) | Yönetimin(idarenin) Denetimi | |
6) | Öğretimin (sınıf içi etkinliklerin ) Denetimi | |
7) | Öğretmen Performansını Değerlendirme | |
8) | Denetmen Nitelikleri : Rol, Görev, Davranış, Süreç. | |
9) | Denetimde Liderlik | |
10) | Denetimde İnsan İlişkileri | |
11) | Ara Sınav | |
12) | Denetimde Güdüleme ve Moral | |
13) | Denetim ve Okul İklimi, Kültürü, Sağlığı | |
14) | Appraisal ve Mentorluk |
Ders Notları / Kitaplar: | Sergiovanni, Thomas J. and Robert J. Starrat.Supervision.(1993). Fifth Ed. New York: Mc Graw Hill |
Diğer Kaynaklar: | Hoy, A.W.& W.K. Hoy.(2009). Instructional Leadership: A Research-based guide to learning in schools. 3rd edition. Boston: Allyn and Bacon. Cogan, Morris. Clinical Supervision.(1973). Boston: Houghton Mifflin. Goldhammer, Robert., Robert Anderson and Robert J. Krajevsky. Clinical Supervision.(1980).2 d edi. New York: Holt, Rinehart and Winston. Hick, Hanne J. Educatuonal Supervision in Principle and Practice.(1960). Hopkins, W. Scott and Kenneth D. Moore. Clinical Supervision. (1993). Wisconsin: WCB Brown and Benchmark. Hoy, W. K.and P. B. Forsyth. Effective Supervision: Theory into Practice.(1986).New York: Random House . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |