EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5102 Örgütsel Davranış ve Liderlik Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Prof. Dr. SELAHATTİN TURAN
Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye, örgütlerde insan davranışlarının yapısı ve işlevi hakkında kavramsal ve pratik bir anlayış kazandırır. Verimliliği ve örgütsel etkinlik ve yeterliliği etkileyen davranışsal etkilerin yanı sıra, profesyonel yöneticinin rolü ile ilişkili teoriler, konseptler, terminoloji ve beceriler eğitim kurumları özelinde incelenecektir. İşlenecek konular arasında algılama, motivasyon, karar verme, iletişim, liderlik, iş ve örgütsel tasarım ve grup davranışları yer almaktadır. Örgütsel güç, politika, değişim ve gelişim dersin çatısı altında yer alan diğer konular arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Öğrenciler , liderlik kavramlarını kullanarak, yönetimsel sorunları analiz edebilir.
II. Eğitim ve öğretim liderliği kavramları ile ilgili yönetim kavramlarını kullanarak yönetimsel sorunları analiz edebilir.
III. Eğitimsel liderlik kuramlarını kullanarak yönetimsel sorunları analiz edebilir.
IV. Cinsiyet ve liderlik ile ilgili konuları irdeleyerek yönetsel sorunlara bakış açıları sunabilir.
V. Denge ve liderlik ile ilgili konuları irdeleyerek yönetsel sorunlara bakış açıları sunabilir.
VI. Verilen vakalardaki sorunlara, Durumsal ve Çoklu Liderlik açısından bakarak, çözümler üretebilir.

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde eğitim liderliği, öğretim liderliği, vizyoner liderlik, dönüşümcü liderlik kavramları tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Örgütler, yönetim, liderlik
2) Yapısalcı yaklaşımın özellikleri ve yapısalcı liderlik
3) Yapısalcı yaklaşımın özellikleri ve yapısalcı liderlik (devam)
4) İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği
5) İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği (devam)
6) İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği (devam)
7) Politik yaklaşım ve politik liderlik
8) Politik yaklaşım ve politik liderlik (devam)
9) Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik
10) Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik (devam)
11) Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik (devam)
12) Çoklu liderlik davranışı
13) Çoklu liderlik davranışı (devam)
14) Çoklu liderlik davranışı (devam)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lee G. Bolman & Terrence E. Deal (2013). Reframing Organizations: Artistry, Choice and Leadership (5th Ed). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Diğer Kaynaklar: Articles provided from various educational leadership journals

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 1 40 40
Küçük Sınavlar 2 20 40
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3) Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur.
4) Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
5) Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir.
6) Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir.
7) Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
8) Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir.
9) Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur.
10) Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
11) Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır.
12) Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur.