Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Prof. Dr. SELAHATTİN TURAN
Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrenciye, örgütlerde insan davranışlarının yapısı ve işlevi hakkında kavramsal ve pratik bir anlayış kazandırır. Verimliliği ve örgütsel etkinlik ve yeterliliği etkileyen davranışsal etkilerin yanı sıra, profesyonel yöneticinin rolü ile ilişkili teoriler, konseptler, terminoloji ve beceriler eğitim kurumları özelinde incelenecektir. İşlenecek konular arasında algılama, motivasyon, karar verme, iletişim, liderlik, iş ve örgütsel tasarım ve grup davranışları yer almaktadır. Örgütsel güç, politika, değişim ve gelişim dersin çatısı altında yer alan diğer konular arasındadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Örgütler, yönetim, liderlik |
|
2) |
Yapısalcı yaklaşımın özellikleri ve yapısalcı liderlik |
|
3) |
Yapısalcı yaklaşımın özellikleri ve yapısalcı liderlik (devam) |
|
4) |
İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği |
|
5) |
İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği (devam) |
|
6) |
İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği (devam) |
|
7) |
Politik yaklaşım ve politik liderlik |
|
8) |
Politik yaklaşım ve politik liderlik (devam) |
|
9) |
Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik |
|
10) |
Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik (devam) |
|
11) |
Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik (devam) |
|
12) |
Çoklu liderlik davranışı |
|
13) |
Çoklu liderlik davranışı (devam) |
|
14) |
Çoklu liderlik davranışı (devam) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
5 |
2) |
Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
4 |
3) |
Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
4 |
4) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
4 |
5) |
Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
5 |
6) |
Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
5 |
7) |
Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
2 |
8) |
Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
3 |
9) |
Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
4 |
10) |
Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
4 |
11) |
Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
5 |
12) |
Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
4 |