EDS4010 New Media and Media Literacy in EducationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS4010 Eğitimde Yeni Medya ve Medya Okuryazarlığı Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin yeni medyanın özellikle sosyal medyanın derse entegre edilme sürecinde ihtiyacı olan giriş niteliğinde bilgi ve uygulama becerilerini öğrenmelerini sağlar. Temel odak noktaları yeni medya araçları ve sosyal medya ile birlikte eğitsel oyunlardır. Bu ders öğrencilerin derse sosyal ve yeni medyanın güvenli, bilgili ve yaratıcı bir şekilde entegre edilmesini sağlayacak bilgi ve uygulamaları kapsamaktadır. Bu ders özellikle bazı yeni öğretimsel problemlere en etkili ve uygun çözümler getirmede yararlı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci:
1. Değişen medya yapısının gençlerin öğrenme şekillerini etkileme yollarını belirleyebilecektir
2. Teorik bilgilerini okul içi veya okul dışı programlarda öğretim planı ve materyal olarak geliştirmek için uygulayabilecektir
3. Var olan öğretimsel materyalleri yeni medya okuryazarlığı açısından eleştirebilecektir
4. Alana katkı yapabilecek bağımsız araştırma projeleri geliştirmede ders kavramlarını uygulayabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu bir uygulama dersi olup öğrencilerin bilgi ve becerilerini dersin öğretim görevlisinin verdiği yada grup olarak kendilerinin bulduğu bir probleme pratik çözümler üretmede kullanmaları gerekmektedir. Ayrıca, öğrenciler medya değişiklikleriyle ilgili genel olarak bilgi sahibi olacaklar, katılımcı kültür bağlamında informal öğrenmenin çeşitlerini araştıracaklar, okulların bu yeni medya teknolojilerinin sunduğu problemlere nasıl tepki vermesi gerektiğini tartışacaklar, ve yeni medya okuryazarlığı ve teknolojilerine değer veren ve eleştirenlerin tartışmalarına ortak olacaklardır. Öğrenmelerini maksimum seviyeye getirmek için öğrenciler gerçek müşterilerle çalışarak ürünler üretebilirler. Dikkat edilmesi gereken bir nokta ise bu ders bazı medyalar için geliştirme teknikleri öğretmez ancak bazı medya geliştirme bu ders için gerekli olabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Orientation
2) Digital Divide
3) Getting Started: The essentials
4) Sound Educational Design Using Social Media
5) Enriching your Practice
6) Mobile Learning
7) Productivity Tools
8) Enriching your Practice
9) Media Literacy
10) Practice
11) Practice
12) Practical and in-class considerations - Presentations
13) Presentations
14) Final revisions and closure

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Poore, M. (2013). Using social media in the classroom: A best practical guide. London: SAGE.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 20
Ödev 2 % 40
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 60 60
Ödevler 2 20 40
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.