Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Toplumsal Yapıların Unsuru olarak İnsan |
Derleme ders notları |
2) |
Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı I |
Derleme ders notları |
3) |
Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı II |
Derleme ders notları |
4) |
Toplumsal Olgu Olarak Kültür ve Tezahürleri |
Derleme ders notları |
5) |
Kültür Tarihleri ve Toplumsal Hareketler |
Derleme ders notları |
6) |
Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi I |
Derleme ders notları |
7) |
Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi II |
Derleme ders notları |
8) |
Vize |
|
9) |
İnsanlık Tarihinde Medeniyetlerin Ortaya Çıkışı ve Eskiçağ Medeniyetleri |
Derleme ders notları |
10) |
Eskiçağ Medeniyetlerinde Çatışma ve Uzlaşma |
Derleme ders notları |
11) |
Yeniçağ Medeniyetleri: İslam |
Derleme ders notları |
12) |
Yeniçağ Medeniyetleri: Batı |
Derleme ders notları |
13) |
Küresel Çağ ve Günümüzde Medeniyetler |
Derleme ders notları |
14) |
Medeniyetler Arası İlişki: Çatışma ve İttifak Tezleri |
Derleme ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
Derste dağıtılacak.
May be distributed in class. |
Diğer Kaynaklar: |
Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010.
Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011;
Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.
Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010.
Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011;
Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
2 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
1 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
2 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
2 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
1 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
1 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
1 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
2 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
1 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
1 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
1 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
1 |