Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Derleme ders notları |
2) |
Alman Siyasal sistemi(leri), |
Derleme ders notları |
3) |
Almanya’nın savaş sonrası tarihi, |
Derleme ders notları |
4) |
Avrupa Topluluğu / Birliği yükselen rolü |
Derleme ders notları |
5) |
Avrupa Birliği'nin son ve güncel bölgesel ve küresel rolü ve etkisi |
Derleme ders notları |
6) |
Alman toplumundaki değişimler |
Derleme ders notları |
7) |
Alman halkının kolektif ruhunun, hafıza ve milli duyguları, |
Derleme ders notları |
8) |
Vize |
|
9) |
Gezi: Berlin sermaye bölgesi (Federal Parlamento, Türk Büyükelçiliği, Berlin AB Temsilciliği, vb) |
Derleme ders notları |
10) |
Gezi:: tarihi ilgi yerel siteler (Checkpoint Charlie, Berlin Duvarı Anıtı + Dokümantasyon Merkezi, vb.) |
Derleme ders notları |
11) |
Gezi:: Hamburg (Almanya’nın Kuzeyi), |
Derleme ders notları |
12) |
Gezi: Munih (Almanya’nın Güneyi) |
Derleme ders notları |
13) |
Dresden (Almanya’nın Doğusu) |
Derleme ders notları |
14) |
Bonn (Almanya’nın batısı ve Almanya’nın eski başkenti). |
Derleme ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|