YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0206 | İstanbul'un Sanal Keşfi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı İstanbul’u her yönüyle tanıtmaktır. Ders; coğrafi, tarihi, sosyal, mimari, kültürel özellikleriyle bir imparatorluk şehri olarak İstanbul’un önemini vurgulayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; •İstanbulun önemini kavramak, •Bir şehir olarak İstanbul’un tarihini ve topografyasını özetlemek •İstanbul’un belli başlı özelliklerini tanımlamak •İstanbul’daki sosyal, kültürel ve mimari farklılıkları yorumlamak . İstanbul’un tarihsel gelişimde etkin tarih, kişi ve olaylar hakkında konuşabilmek, •İstanbul’un Antik Yunan, Roma, Bizans ve Osmanlı dönemindeki görünümünü incelemek •İstanbul’daki yapıları dönemlerine ve tipolojilerine göre teşhis etmek .Kentlilik bilincini geliştirmek, |
İstanbul’un tarihi kimliği, kosmopolit yapısı, sofistike kültürü aktarılmaya çalışılacaktır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, gözlem,gezi ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstanbul’a genel bakış-İstanbul üzerine araştırmalar, kitaplar | Derleme ders notları |
2) | İstanbul’un Konumu ve Coğrafyası; | Derleme ders notları |
3) | İstanbul’un Adları ve Efsaneler;İstanbul Kronolojisi; | Derleme ders notları |
4) | İstanbul’un Tarihi; Tarih Öncesi Dönem,Byzantion Dönemi, | Derleme ders notları |
5) | İstanbul’un Tarihi; Roma-Bizans Dönemi, | Derleme ders notları |
6) | İstanbul’un Tarihi; Osmanlı Dönemi, | Derleme ders notları |
7) | İstanbul’un Tarihi; Cumhuriyet’ten Günümüze... | Derleme ders notları |
8) | Ara Sınav | Derleme ders notları |
9) | İstanbul’un Tarihi Eserleri; Külliyeler, Camiler, Saraylar, Anıtlar, Hamamlar, Çeşmeler, Kiliseler, Sinagoglar, Kuleler, v.b. | Derleme Ders Notları |
10) | İstanbul’la Anılan Kişiler; Byzantion, Constantin I, Iustianus, Kommenoslar, Paleologoslar, I. Beyazıd, Fatih Sultan Mehmed, Ulubatlı Hasan, Kanuni Sultan Süleyman, Mimar Sinan, Kamondo Ailesi, Pierre Loti, Patrona Halil… | Derleme ders notları |
11) | İstanbul’da Deprem, Yangın, Salgın ve Afetler. | Derleme ders notları |
12) | İstanbul’da Yaşama Kültürü; Simit-Çay; Türk Kahvesi, Martı-Güvercin-Kedi ve Köpekler; Erguvan-Lale vb; Lüfer-Palamut-İstavrit. | Derleme ders notları |
13) | İstanbul’da Kültürel Yaşam; Müzeler, Tiyatro ve Sinemalar, Sanat Galerileri, Üniversiteler, Alışveriş Merkezleri, Festivaller v.b. | Derleme ders notları |
14) | İstanbul’da Ulaşım, Şirketi Hayriye, Tünel’ den İdo, metrobüse… | Derleme ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Anonim- Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi Barbaro, Nicola (2007), Konstantiniyye’den İstanbul’a, Bayrı, Mehmet Halit (1951), Yer Adları Ve Yer Adlarına Bağlı Folklör Bilgileriyle İstanbul, Hayat Yayınları, İstanbul. Brown, John. P. (1868), Ancient And Modern Constantinople, London Carbognano, Cosimo De; 18.Y’.In Sonunda İstanbul, Eren Yayıncılık. Çelik, Zeynep (1986), 19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti, Değişen İstanbul, İstanbul. Dallaway, James (1797), Constantinople Ancient And Modern, London. Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi Dethier,P.A; Boğaziçi ve İstanbul, İst. 1993 Ebersolt, Jean; Bizans İstanbul’u Ve Doğu Seyyahları, İst.1996 Ergin, Osman Nuri (2003), İstanbul Şehri Rehberi, İstanbul 1934, Tıpkı Basım Freely, John; Galata, Arkeoloji Ve Sanat Yayınları Freely, John.; Istanbul: The İmperial City Galland, Antoine (1998), İstanbul’ Ait Günlük Hatıralar (1672-1673), I-II, Çev. Nahid Sırrı Örik, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 35 |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar | 3 | 10 | 30 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Yapay Zeka Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
2) | Karmaşık Yapay Zeka sistemleri, platformları, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
3) | Karmaşık Yapay Zeka Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
4) | Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Yapay Zeka Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için sayısal veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanır; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
8) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | 4 |
9) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | 3 |
10) | Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Yapay Zeka Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
11) | Yapay Zeka Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | 4 |