ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5401 | Güç Sistemlerinin Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Geçerli değildir. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler güç sisteminin kararlılığını öğrenecek, arıza durumunda 3 fazlı senkron makinenin dinamiklerine hakim olacak, eşit alan kriterini kullanarak makinenin kararlılığını hesaplayabilecek ve tek ve çok makineli sistemlerde arızaya nümerik integrasyonla dinamik çözümler bulmayı anlayacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Enerji sistemlerinde kararlılığın temellerini öğrenmek 2) Senkron jeneratörün matematiksel modelini öğrenmek 3) Kararlılık analizi için nümerik analiz metodları öğrenmek 4) Geçici hal kararlılığı analizi için grafik metodlarını öğrenmek 5) Çok makineli sistemin matematiksel modellerini öğrenmek 6) Çok makineli sistemin analizini öğrenmek |
Enerji sistemlerinde kararlılık, simulasyon metodları, swing denklemi, eşit alan kriteri, senkron makinelerin matemaiksel modeli, uyarım ve mekanik regülatör modelleri, çok makineli sistem modellemesi, nümerik metodlar ve tek ve çok makineli sistemlerin kararlılık analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramlar | |
2) | Güç sistemi modellemesi; jeneratörler, transformatörler, yükler, per-unit sistemi | |
3) | Güç sistemi modellemesi; jeneratörler, transformatörler, yükler, per-unit sistemi | |
4) | İletim hatları ve modellenmesi | |
5) | İletim hatları ve modellenmesi | |
6) | Bara admitans matrisi | |
7) | Bara admitans matrisi | |
8) | Güç akışı çözümleri | |
9) | Güç akışı çözümleri | |
10) | Güç akışı çözümleri | |
11) | Arıza analizi | |
12) | Bara empedans matrisi | |
13) | Arıza analizi | |
14) | Arıza analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Tacer M.E., "Enerji Sistemlerinde Kararlılık", İTÜ,Sayı 1407, 1990. 2. Kundor P., "Power System Stability and Control",Mc Graw Hill Inc.NewYork, Toronto, 1994 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Saadat, H.: ‘Power System Analysis’, (Second Edition, Mcgraw-Hill Book Company, 2002, Isbn 0072848693) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 140 |
Proje | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek. | 5 |
2) | Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek. | 5 |
3) | Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak. | 5 |
4) | Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak. | 3 |
6) | Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak. | 3 |
7) | Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek. | 2 |
8) | Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek. | 4 |
9) | Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek. | 3 |
10) | Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak. | 4 |
11) | Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme |