Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma.Gürcüce dili ve kültürü hakkında bilgi.
Ders hakkında bilgi.
|
Derleme ders notları |
2) |
Alfabe. Telaffuz ve işaretler. Görseller üzerinden kelime bazında harfleri tanıma. |
Derleme ders notları |
3) |
Haftanın günleri, aylar, mevsimler, hava durumu, sayılar ve saatler. |
Derleme ders notları |
4) |
İsim ve fiil çeşitleri. Üç-sessizli kökler. |
Derleme ders notları |
5) |
Basit cümle yapısı. Zamirler. |
Derleme ders notları |
6) |
Şimdiki zaman. |
Derleme ders notları |
7) |
Genel tekrar |
Derleme ders notları |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Geniş zaman. |
Derleme ders notları |
10) |
Zarflar. |
Derleme ders notları |
11) |
Sıfatlar. |
Derleme ders notları |
12) |
Rutinler ve sosyalleşmeyle ilgili durumsal temel soru-cevap kalıpları. |
Derleme ders notları |
13) |
Rutinler ve sosyalleşmeyle ilgili durumsal temel soru-cevap kalıpları. |
Derleme ders notları |
14) |
Zamanlar ve cümle yapıları. |
Derleme ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
3 |
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
2 |
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
3 |
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
3 |
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
2 |
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
2 |
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
4 |
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
4 |
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
2 |
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
2 |
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
2 |
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
2 |