REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4001 | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması | Güz | 1 | 4 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN Prof. Dr. AYNUR GÜMÜŞ Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilerin süpervizyon altında gerçek danışanlarla psikolojik danışma yaparak psikolojik danışma sürecini yaşantısal olarak kavramalarını ve psikolojik danışma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikolojik danışma sürecini ve aşamalarını yaşantısal olarak kavrayabilme Psikolojik danışma oturumlarını etkili bir şekilde yürütebilme Psikolojik danışma becerilerini psikolojik danışma sürecinde etkili bir biçimde kullanabilme Danışanla etkili bir psikolojik danışma ilişkisi kurabilme Danışanla birlikte amaç belirleyebilme Bir psikolojik danışman adayı olarak kendini güçlü ve geliştirmesi gereken yönleri açısından değerlendirebilme Psikolojik danışma uygulamasında mesleki etik ilke ve kurallara uygun davranabilme Psikolojik danışma sürecini etkili bir şekilde sonlandırabilme Psikolojik danışma uygulaması sürecinde süpervizyonun işlevini ve süpervizyon alan bir psikolojik danışman adayı olarak kendi rol ve sorumluluklarını kavrayabilme Bireyle psikolojik danışma uygulaması kapsamındaki süpervizyon sürecini etkili bir şekilde kullanabilme (süpervizyona hazırlık gelme, süpervizyonda geribildirime açık olma, süpervizyonda konuşulanları uygulama sürecine aktarabilme) Psikolojik danışma yapmaya isteklilik Psikolojik danışma sürecinin önemini takdir ediş Bireyle psikolojik danışma uygulamasına ilişkin süpervizyon almaya isteklilik Bireyle psikolojik danışma uygulaması kapsamındaki süpervizyonun mesleki gelişimi açısından önemini takdir ediş Etkili bir psikolojik danışman olabilmek için sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye isteklilik |
Temel psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanarak gerçek danışanlarla en az 10 oturum bireyle psikolojik danışma yapma; psikolojik danışma uygulamasına ilişkin süpervizyon alma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Dersi Oryantasyon Toplantısı I: Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonuna İlişkin Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar | |
2) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Dersi Oryantasyon Toplantısı II: Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon Sürecine İlişkin Temel Konulara Genel Bir Bakış | |
3) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
4) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
5) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
6) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
7) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
8) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
9) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
10) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
11) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
12) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
13) | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyon | |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole. Egan, G. (1994). Psikolojik danışmaya giriş. (Editör: Füsun Akkoyun). Ankara: Form Ofset. Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. (Orijinal eser 2005 yılında basılmıştır). Hill, C. E. & O’Brien, K. M. (1999). |
Diğer Kaynaklar: | Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC: American Psychological Assosication. Ivey, A. E. (1999). Intentional interviewing and counseling. California: Brooks/Cole. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006). Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi, 2005) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 10 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 30 | 90 |
Ödevler | 10 | 300 | 3000 |
Toplam İş Yükü | 3132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |