REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV2683 Medya Planlama Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı pazarlama hedeflerine göre medya hedeflerinin nasıl belirleneceğini ve bu pazarlama hedeflerine göre en uygun medya stratejilerinin nasıl geliştirileceğini öğrencilere göstermektir. Ayrıca bu derste öğrencilere medya araştırmaları, gelişmeler ve dijital medya kavramları hakkında bilgi sağlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Etkili reklam kampanyaları için medya planlamanın nasıl kullanılabileceğini keşfetmek;
2. Medya, Reklam ve Tüketici arasındaki ilişkiyi anlamak;
3. Medya planlamasının kısa tarihini keşfetme ve medya planlamasına ilişkin genel anlayışın yıllar içinde nasıl değiştiğini anlamak,
4. Medya araçlarının nasıl ölçüldüğünü ve elde edilen verilerin nasıl yorumlandığını öğrenmek;
5. Medya Aracı İzleyici ölçümlerinin genel kullanımlarını anlamak;
6. Çeşitli izleyici ölçümü kavramlarını öğrenmek;
7. Medya planlamasının gelişmiş ölçümlerini ve hesaplamalarını öğrenmek;
8. Brüt İzlenme Oranı, Erişimi, Sıklık, Etkili Sıklığı hesaplamalarını öğrenmek;
9. Reklam endüstrisinde medya planlamacısının rolünü öğrenmek.

Dersin İçeriği

Medya Planlama dersi medya amaç ve stratejilerine yönelik temel kavramları içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya Planlama Dersine Giriş
2) Medya Planlamasına Giriş: Medyayı Reklamverenin Pazarlama İhtiyaçlarıyla Eşleştirme Sanatı
3) Medya, Reklam ve Tüketici İlişkisi
4) Medya, Reklam ve Tüketici İlişkisi
5) Temel Ölçüm ve Hesaplamalar
6) Temel ölçüm ve hesaplamalar
7) Quiz 1
8) İleri Ölçüm ve Hesaplamalar
9) İleri Ölçüm ve Hesaplamalar
10) Quiz 2
11) Strateji Planlama I: Kim, Nerede, Ne Zaman?
12) Strateji Planlama II: Ağırlıklama, Erişim, Sıklık ve Program Oluşturma
13) Quiz 3
14) Medya Sınıflarını Seçmek: Mecralar Ararı Karşılaştırmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course Book: Advertising Media Planning, Seventh Edition (Jack Z. Sissors, Roger B. Baron), 2010.
Başal, B. (2018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları, 1. Baskı, Cantay Yayınları.
Barban, A., M., Cristol, S., M., ve Kopec, F., J. (1993) Essentials of Media Planning, A Marketing Viewpoint, 3. Baskı, Amerika: NTC Business Books.
Surmanek, J. (1996). Media Planning, A Practical Guide, 3. Baskı, Amerika: NTC Business Books.
Kartz, H. (2016). The Media Handbook, A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying, 6.Baskı, Amerika: Lawrence Erlbaum Associate.
Rossiter, J., D., ve Danaher, P.,J. (1998). Advanced Media Planning, Amerika: Kluwer Academic Publishers.
Kelly, L., D. ve Jugenheimer, D., W. (2015) Advertising Media Planning, A Brand Management Approach, Amerika: M.E. Sharpe, 3. Baskı.
Erphon, E. (2006). Media Planning: From Recency to Engagement, ICFAI Books.
Sissors, J., Z. ve Baron, R., B. (2008). Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Çeviren: Melisa Kesmes, MediaCAt Kitapları, İstanbul.
Young, A. (2014). Brand Media Strategy: Integrated Communications Planning in the Digital Era, 1. Baskı, Pelgrave Macmillan.
Martin, D., G. and Coons, R., D. (2019). Media Flight Plan, 8.th Edition, Deer Creek Publishing.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 3 4 12
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 5
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 5
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 1
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 5
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 3
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 1
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2