DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4101 | Aile İçi İletişim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ailenin özelliklerini, aile içi iletişim süreçlerini, aile ilişkilerini geliştirmenin önemini ve yollarını kavrayabilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Ailenin özelliklerini kavrama 2.Aileleri aile yaşam döngüsü çerçevesinde çözümleme 3.Ailelerle çalışırken sistem teorileri perspektifini kullanabilme 4.Aile içi iletişim süreçlerini kavrama 5.Aile içi iletişimi gelişimsel temelde değerlendirebilme 6.Aile-ebeveyn konsültasyonunu kavrama 7.Ailelerin ilişkilerini düzenlemelerinde neler yapabileceğini tasarlama |
Ailenin tanımı ve özellikleri Aile yaşam döngüsü Aile yaşamına teoriksel bakış (aile sistem teorileri-sağlıklı aileler-aile yapısı-ailede bütünlük- sınırlar-alt sistemler-kuralar v.b) Aile içi iletişim (ana-baba-çocukilişkileri, anababa tutumları, anne-baba stilleri, alt sistemler arasında iletişim iletişim becerileri, engelleri) Ailede iletişimin gelişimsel kökleri(bebeklikte iletişim-ilk çocuklukta iletişim-orta çocuklukta iletişim- ergenlikteiletişim) Ailede disiplin sağlama Aile de stresle baş etme Ebeveyn-aile konsültasyon Anne-baba çocuk etkinlikleri Anne-baba eğitim programları Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Okuma -Simülasyon -Tartışma -Bireysel Çalışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | TANIŞMA:Ders hakkında genel bilgilendirme | |
2) | Ailenin tanımı ve özellikleri | |
3) | Aile yaşam döngüsü | |
4) | Aile yaşamına teoriksel bakış | |
5) | Aile içi iletişim | |
6) | Aile içi iletişim | |
7) | Ailede iletişimin gelişimsel kökleri | |
8) | Olumlu disiplin | |
9) | Ebeveyn-aile konsültasyonu | |
10) | Aile içi çatışma ve Aile içi şiddet | |
11) | Anne-baba eğitim programları | |
12) | Anne-baba çocuk etkinlikleri | |
13) | Ailede stresle baş etme | |
14) | Ailede stresle baş etme |
Ders Notları / Kitaplar: | Anita L. Vangelisti (2004). Handbook Of Family Communication. Lawrence Erlbaum Assocıates, Publıshers. Chris Sergin, Jeanne Flora (2005). Family Communication. Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Don Dinkmeyer, Jon Carlson (2006).Consultation : creating school-based interventions. Taylor & Francis Group, LLC |
Diğer Kaynaklar: | Randal D. Day (2003) Introduction to family processes . Lawrence Erlbaum Associates, Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 35 | 105 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |