| LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| CNG4101 | Aile İçi İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | English |
| Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
| Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
| Dersin Amacı: | Öğrencilerin ailenin özelliklerini, aile içi iletişim süreçlerini, aile ilişkilerini geliştirmenin önemini ve yollarını kavrayabilmelerini sağlamaktır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Ailenin özelliklerini kavrama 2.Aileleri aile yaşam döngüsü çerçevesinde çözümleme 3.Ailelerle çalışırken sistem teorileri perspektifini kullanabilme 4.Aile içi iletişim süreçlerini kavrama 5.Aile içi iletişimi gelişimsel temelde değerlendirebilme 6.Aile-ebeveyn konsültasyonunu kavrama 7.Ailelerin ilişkilerini düzenlemelerinde neler yapabileceğini tasarlama |
| Ailenin tanımı ve özellikleri Aile yaşam döngüsü Aile yaşamına teoriksel bakış (aile sistem teorileri-sağlıklı aileler-aile yapısı-ailede bütünlük- sınırlar-alt sistemler-kuralar v.b) Aile içi iletişim (ana-baba-çocukilişkileri, anababa tutumları, anne-baba stilleri, alt sistemler arasında iletişim iletişim becerileri, engelleri) Ailede iletişimin gelişimsel kökleri(bebeklikte iletişim-ilk çocuklukta iletişim-orta çocuklukta iletişim- ergenlikteiletişim) Ailede disiplin sağlama Aile de stresle baş etme Ebeveyn-aile konsültasyon Anne-baba çocuk etkinlikleri Anne-baba eğitim programları Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Okuma -Simülasyon -Tartışma -Bireysel Çalışma |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | TANIŞMA:Ders hakkında genel bilgilendirme | |
| 2) | Ailenin tanımı ve özellikleri | |
| 3) | Aile yaşam döngüsü | |
| 4) | Aile yaşamına teoriksel bakış | |
| 5) | Aile içi iletişim | |
| 6) | Aile içi iletişim | |
| 7) | Ailede iletişimin gelişimsel kökleri | |
| 8) | Olumlu disiplin | |
| 9) | Ebeveyn-aile konsültasyonu | |
| 10) | Aile içi çatışma ve Aile içi şiddet | |
| 11) | Anne-baba eğitim programları | |
| 12) | Anne-baba çocuk etkinlikleri | |
| 13) | Ailede stresle baş etme | |
| 14) | Ailede stresle baş etme |
| Ders Notları / Kitaplar: | Anita L. Vangelisti (2004). Handbook Of Family Communication. Lawrence Erlbaum Assocıates, Publıshers. Chris Sergin, Jeanne Flora (2005). Family Communication. Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Don Dinkmeyer, Jon Carlson (2006).Consultation : creating school-based interventions. Taylor & Francis Group, LLC |
| Diğer Kaynaklar: | Randal D. Day (2003) Introduction to family processes . Lawrence Erlbaum Associates, Inc. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Projeler | 1 | % 40 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 35 | 105 |
| Proje | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
| 2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
| 3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
| 4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
| 5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
| 6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
| 7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
| 8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
| 9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
| 10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
| 11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |