BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG3104 Okul Öncesinde Rehberlik Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Rehberlik ve Psikolojik Danışma Okullarda Gözlem
Dersin Amacı: Öğrencilerin okulöncesinde yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini kavrayabilmelerini, okul öncesine özgü ihtiyaçlar, sorunlar ve çözümler konusunda bilgi sahibi olabilmelerini, yardım gerektiren özel durumlara ilişkin genel bir müdahale planı oluşturabilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Okul öncesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin özelliklerini ve niteliğini tanır.
2. Okul öncesi öğrencilerinin gelişimsel özelliklerini ve rehberlik ihtiyaçlarını tanır.
3. Okul öncesi öğrencilerine kazandırılması gereken yeterlikleri tanır.
4. Öğrencilere yeterliklerin hangi yollarla kazandırılabileceğini kavrar.
5. Okul öncesi öğrencilerinin profesyonel yardıma ihtiyaç duyabilecekleri alanları ve alanların özelliklerini kavrar.
6. Yardım gerektiren özel durumlara ilişkin müdahale planları oluşturabilir.
7. Velilerin okulöncesi öğrencileri üzerindeki rolünü açıklar.
8. Öğretmenin okulöncesi öğrencileri üzerindeki rolünü açıklar.
9. Öğretmen ve velilerle yapılacak görüşmelerde dikkat edilmesi gereken noktaları hatırlar.
10. Okul öncesinde ve diğer öğretim kademelerinde sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini ayırt eder.

Dersin İçeriği

Okulöncesinde psikolojik danışman olarak çalışmak nelere dikkat etmeyi gerektirir? Okulöncesine özgü resmi işler hangileridir? Okulöncesi öğrencilerinin gelişimsel özellikleri, Okulöncesinde kazandırılması gereken temel yeterlikler, okulöncesinde temel yeterliliklerinin kazandırılması, okulöncesinde öğrencilerin yaşadıkları ve müdahale gerektiren problem alanları, okulöncesi öğrencilerinin yaşadıkları özel durumlara yönelik müdahaleler, Okulöncesinde ailelerle ve öğretmenlerle hangi konularda ve nasıl çalışılmalıdır? Okulöncesine özgü grup rehberliği etkinlikleri ve oyunlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: ders içeriği ve kurallarının açıklanması
2) Okul öncesinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin niteliği
3) Okulöncesi okullarında psikolojik danışman olarak çalışmanın gereklilikleri
4) Okul öncesi öğrencilerinin gelişimsel özellikleri ve yeterlikleri
5) Okulöncesi öğrencilerinin yeterlikleri kazanmalarını sağlamaya yönelik uygulamalar
6) Sınıf rehberlik programının incelenmesi
7) Okulöncesi öğrencilerinin yaşadıkları ve özel müdahale gerektiren sorunlar
8) Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde)
9) Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde)
10) Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde)
11) Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde)
12) Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde)
13) Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde)
14) Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fields. M.V., Merritt, P.P.,Fields, D.M. (2013). Constructive Guidance and Discipline: Birth to Age Eight (6th Edition).
Diğer Kaynaklar: Essa, E. (2007). What To Do When: Practical Guidance Strategies for Challenging Behaviors in the Preschool.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 50
Sunum 1 % 15
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 20 20
Ödevler 12 6 72
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.