Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kavram ve konuların tartışılması |
Bölüm 1: Araştırmayı anlamak ve konular belirlemek |
2) |
Araştırma konusu ve amacı geliştirme |
Bölüm 2 Araştırma konusuna amacına yönelik akranlarla ders ortamında fikir alışverişi yapmak |
3) |
Problem ve soruları belirleme |
Bölüm 2: Araştırmada keşfedilecek odak noktası belirmek |
4) |
İlgili araştırma okuma - 1 |
Araştırılacak konu ile ilgili önerilen kaynaklardan okuma yapmak. http://resig.weebly.com/books.html |
5) |
İlgili araştırma okuma - 2 |
Onerilen kaynaklardan okunanları tartışmak http://resig.weebly.com/books.html |
6) |
Araştırma bağlamını belirmele ve tanımlama
|
Bölüm 4: Araştırmanın yapalacağı yeri anlamak ve yansıtmalı düşünme sürecini planlamak |
7) |
Araştırma araçlarını belirleme - 1 |
Bölüm 3 -5: Veri toplama araçlarını planlama etme ve hazırlama |
8) |
Araştırma araçlarını belirleme- 2 |
Bölüm 5: Veri toplama araçlarını planlama etme ve hazırlama |
9) |
Veri toplama ve veriyi tartışma- 1 |
Bölüm 6-7: Toplanan veriyi değerlendirme ve araştırma soruları ile konuya bağlantılar kurma |
10) |
Veri toplama ve veriyi tartışma - 2 |
Bölüm 6-7: Toplanan veriyi değerlendirme ve araştırma soruları ile konuya bağlantılar kurma |
11) |
Veriden anlam çıkarma - 1 |
Bölüm 8: Analiz edilen veriyi değerlendirme ve sorulara ilişkin anlamlar bulup ifade etme |
12) |
Veriden anlam çıkarma - 2 |
Bölüm 8: Analiz edilen veriyi değerlendirme ve sorulara ilişkin anlamlar bulup ifade etme |
13) |
Yansıtmalı araştırma yazma süreci |
Bölüm 9: Yansıtmalı araştırma yazma konusunda dikkat edielcek husuları tartışma ve örnekkler yazdırma |
14) |
Yansıtmalı araştırma yazma süreci |
Bölüm 9: Yansıtmalı araştırma yazma konusunda dikkat edielcek husuları tartışma ve örnekkler yazdırma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
|
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
4 |
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
4 |
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
5 |
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
4 |
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
4 |
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|