Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı |
Ders tanıtımı
Tartışma:
Bir eserin iyi olup olmadığına nasıl karar verilir?
|
2) |
Kısa hikaye türüne giriş
Bilinç akışı yöntemi
|
Kısa Hikaye: What we talk about love when we talk about love- Raymond Carver
Bilinç akışının tam tersi – Nesnel anlatıcı
Tartışma: Aşkı tanımlayabilir miyiz?
|
3) |
Kısa hikayeye devam |
Raymond Carver devam |
4) |
Şiire giriş – Çeviri ve zorlukları |
Shakespeare, Pablo Neruda ve Emily Dickinson |
5) |
Şiire giriş – Çeviri ve zorluklar |
Shakespeare, Pablo Neruda ve Emily Dickinson |
6) |
Dinleme egzersizleri |
Kısa hikaye: D. H. Lawrence – The Rocking Horse Winner |
7) |
Vize I |
|
8) |
Oyun – Kimlik Üzerine
(Oyun okuma ödevi)
|
Anna Deavere Smith’in Fires in the Mirror oyunu
Okuma inceleme ve kimlik tartışması
|
9) |
Oyun – Kimlik Üzerine
|
Anna Deavere Smith’in Fires in the Mirror oyunu
Okuma inceleme ve kimlik tartışması
|
10) |
Blog yazmak ve edebiyat? |
Blog denemeleri ve geri bildirimler |
11) |
Absürt tiyatro nedir? |
Gerçek bir iletişim kurabiliyor muyuz? Tartışma.
Edward Albee: The Zoo Story oyunu okuma inceleme
|
12) |
Gerçekçilik akımı nedir?
İllüzyonun amacı.
|
Arthur Miller – Death of a Salesman |
13) |
II. Vize |
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
2 |
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
4 |
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
5 |
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
2 |
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
5 |
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
3 |
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
5 |
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
2 |
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
2 |
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|