İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3004 | Çocuklara İngilizce Öğretimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin genel amacı öğretmen adaylarına erken yaşta dil eğitimi ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu amaçla çocukların dil öğrenme dönemleri ve biçimleri tartışılacaktır. Daha sonra ders planlama, dört dil becerisinin geliştirilmesi, gelişimin değerlendirilmesi vb sınıf içi uygulamalar tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Erken yaştaki dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farkları kavrar. Erken yaştaki öğrenenler için çoklu zeka kuramını tanımlar ve uygular. Erken yaştaki öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejilerini (üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal) kavrar. Kelime dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim) ve görsel-işitsel araçlar hazırlar. Erken yaştaki yabancı dil öğrenenleri için materyal uyarlar ve değerlendirir Erken yaştaki öğrenenler için seviye ve bilişsel gelişimlerine göre uygun öğretme aktiviteler hazırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Dil Öğretim Teorileri | |
3) | Kullanılan Dili Öğrenme Süreci | |
4) | Çocuklara Öğrenme Biçimleri | |
5) | Kelime Öğretimi | |
6) | Dilbilgisi Öğretimi | |
7) | Dil Becerileri Öğretimi | |
8) | Hikâyelerle Öğrenme | |
9) | Temalarla Öğrenme | |
10) | Erken Yaşta Değerlendirme | |
11) | Ders planı hazırlama | |
12) | Ders planı hazırlama | |
13) | Poster hazırlama | |
14) | Poster hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Cameron, L. (2001). Teaching English to Young Learners. Cambridge University Press. http://exchanges.state.gov/englishteaching/forum-journal.html https://www.eslkidstuff.com/ |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 8 | 40 |
Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | 4 |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | 5 |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | 5 |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | 4 |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | 5 |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | 4 |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | 4 |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 5 |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 4 |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 5 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 4 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 5 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. | 5 |