İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2009 Dil Edinimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: *Çeşitli gelişmiş dil bilgisi konularında bilgi edinmek.
*Dil bilgisi bilgilerini dil kullanımına uygulamak.
*Farkli söylem türlerindeki dil kullanımını analiz etmek.
*Tür-anlam ilişkisini tartışmak.
*Dil bilgisi öğretmek için aktiviteler dizayn etmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Okumalar, sınıf içi tartışmalar ve sorgulama yoluyla, birinci ve ikinci dil ediniminin temel teorilerini anlama ve güçlü bir bilgi birikimi oluşturabilme
2. Birinci ve ikinci dil ediniminde temel teorileri ve araştırma yöntemlerini eleştirel bir biçimde inceleme
3. Bu incelemeleri eğitim alanına taşıma
4. Dil edinimi teorileriyle uyuşan ve İngiliz Dili Eğitiminde kullanılacak yöntemleri belirleme

Dersin İçeriği

Dilin karmaşık özelliği nedeniyle, dil edinimi alanı disiplinler arası ve genişlemekte olan bir alandır. Bu ders, dil edinimi teorilerini ve araştırmaları, dilbilimsel,psikolinguistik, sosyolinguistik ve sosyokültürel açılardan incelemektedir. Öğrenciler çeşitli teorik bakış açılarını öğrenip; teorik amaçların, güçlü noktaların ve kısıtlılıkların değerlendirilmesini yapabilmek için gerekli becerileri kazanırlar. Öğrenciler; dil öğretimi alanında yapılan araştırmaları yorumlamayı öğrenirler. Son alarak da tüm bu teorinin sınıfa uygulanması, dersin amaçlarının gerçekleştirildiğini gösterir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Syllabus & Course Overview
2) Words, Phrases, and Clauses
3) Determiners, Articles, and Verbs
4) Active-Passive Voice Modals and Semi-modals
5) Adjectives and Adverbs Task 1 (due March 11)
6) The Grammar of the Clause Complex Noun Phrases Task 2 (due March 18)
7) Verbs and Adjective Complement Clauses Adverbials
8) MIDTERM EXAM
9) What is grammar? Why to teach grammar? Thornbury’s book Ch.1-2 Task 3 (due April 8)
10) How to teach grammar from rules Thornbury’s book Ch.3
11) How to teach grammar from examples Thornbury’s book Ch.4 Task 4 (due April 22)
12) OFFICIAL HOLIDAY
13) How to teach grammar through texts Thornbury’s book Ch.5 Task 5 (due May 13)
14) Wrap-up Reflections Final Projects (due May 21)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Biber, D., Conrad, S., & Leech, G. (2002). Longman student grammar of spoken and written English. England: Longman/Pearson.
Thornburry, S. (2011). How to teach grammar. England: Longman/Pearson
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 30
Sunum 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 130
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 130

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 6 18
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 5 5
Ödevler 3 21 63
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
1) 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. 5
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 4
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.