DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC4092 | Bilgi Toplumunda konular | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin iki temel amacı vardır: bilgi teknolojisinin sosyal, siyasal ve kültürel boyutlarını ve “bilgi toplumu”nun ne olduğunu anlamak ve bilginin hayatımızı nasıl değiştirdiğini, toplumun buna nasıl bir tepki verdiğini, bizim karşılaştığımız teknik, ahlaki, etik ve yasal zorlukların neler olduğunu incelemek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Bilginin tarihini ve mobil telekominikasyonun gelişimini şekillendiren tarihsel olayları anlamak 2)Bilgi teknolojisinin sosyal, siyasal ve kültürel boyutlarını araştırmak 3)Bilgi toplumu kavramını tartışan teorileri ve konuları 1970’lerdeki bilgisayarla otomasyonun ortaya çıkışı ile erken formülasyonlardan güncel tartışmalara kadar anlamak ve karşılaştırmak 4)İş ve emek dahil bilgi toplumunun çeşitli etik ve kamusal politikalarını ayırt etmek 5)Ulaşım ve dijital sınıflandırma, demokratik kullanım ve toplumsal cinsiyet konularıyla ilgili gözetim ve mahremiyeti tanımlamak ve tartışmak 6)Bilgi teknolojisinin sosyal, kültürel ve ekonomik boyutları hakkında eleştirel düşünce sergilemek 7)Teknolojiyi çeşitli sosyal konularla ilşkili olarak değerlendirmek: iş, kimlik oluşumu, sosyal roller, demokrasi, mahremiyet ve topluluğun yapısının değişimini göz önüne alarak 8)Bilgi toplumu ile ilgili araştırma önerisi yazmak ve araştırma dizayn etmek |
Ders üç temel kısımdan oluşmaktadır: İlk kısım mobil telekominikasyonun gelişimini şekillendiren önemli tarihsel olayları kapsamaktadır. İkinci olarak, bilgi toplumu kavramını tartışan teoriler ve konular 1970’lerdeki bilgisayarla otomasyonun ortaya çıkışı ile erken formülasyonlardan güncel tartışmalara kadar tanıtılacak. Üçüncü olarak, iş, emek, gözetim, mahremiyet, ulaşım ve dijital sınıflandırma, demokratik kullanım ve toplumsal cinsiyet dahil olmak üzere bilgi toplumunun çeşitli etik ve kamusal boyutlarına değinilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanımlar: Yeni teknolojiler, Bilgi Toplumu, Küreselleşme | Lecture Notes and Allison Cavanagh. (2007). Sociology in the Age of the Internet. Open University Press. ISBN: 9780335217250. Section 1 |
2) | Bilginin Tarihi ve Yapısı | Text book: Webster, Chapters 1-3 |
3) | Sanayi Sonrası Toplumdan Sosyal Ağ Toplumuna Sosyal Ağ Toplumunun Ortaya Çıkışı | Allison Cavanagh. (2007). Sociology in the Age of the Internet. Open University Press. ISBN: 9780335217250. Section 1. |
4) | Sanayi Sonrası Toplum Ödev teslimi I | Webster, Chapter 7-9 |
5) | Sosyal Ağ Toplumu | Webster, Chapters 10-12 |
6) | Medya olarak internet | Allison Cavanagh. (2007). Sociology in the Age of the Internet. Open University Press. ISBN: 9780335217250. Section 2. |
7) | Bilgi toplumunda demokrasi ve metaların yönetimi | CALDOW, Janet, “Governance in the Information Age”, a White Paper from the Institute for Electronic Government’s 2nd Annual Leadership Electronic Workshop, The Institute for Electronic Government: http://204.146.146.253 |
8) | Dönüşümler: sosyal sınıflar, üretim araçları, yaratıcı sınıf Ara sınav | Webster, Chapters 13-16 |
9) | Sosyal bir alan olarak internet | Allison Cavanagh. (2007). Sociology in the Age of the Internet. Open University Press. ISBN: 9780335217250. Section 3 |
10) | Gözetim ve mahremiyet Ödev teslimi II | Lecture Notes and David Lyon. (2001). Surveillance Society. Open University Press, ISBN: 9780335205462 |
11) | Bilgi çağında siyaset ve toplum | David S. Alberts and Daniel S. Papp. (1997). The Information Age: An Anthology on Its Impact and Consequences CCRP P Publication Series. Available at http://www.dodccrp.org/files/Alberts_Anthology_I.pdf; World |
12) | Türkiye’deki internet ve toplum üzerine proje geliştirme Proje önerisi: 500 kelime, teslim tarihi | Proje önerisi teslimi ve sunumu (10 dakika) |
13) | Sosyal medya ve siyasal iletişim | Text book: Webster |
14) | Bilgi toplumunda çatışma ve çatışma çözümünün kaynakları | Bert-Jaap Koops: Books. (1998). The Crypto Controversy:A Key Conflict in the Information Society (Law and Electronic Commerce) (9789041111432): |
Ders Notları / Kitaplar: | Frank Webster, editor. (2004). The Information Society Reader. (London, NY: Routledge). Available at the Loyola Bookstore David Lyon. (2001). Surveillance Society. Open University Press, ISBN: 9780335205462. |
Diğer Kaynaklar: | David S. Alberts and Daniel S. Papp. (1997). The Information Age: An Anthology on Its Impact and Consequences CCRP Publication Series. Available at http://www.dodccrp.org/files/Alberts_Anthology_I.pdf Various readings will be provided Diğer okumalar hoca tarafından verilecektir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |