MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC4091 Sosyoloji Okumaları Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Ders öğrencilere guclu bir tarihi bilgi sunarak gunumuz Avrupasindaki güncel tartismalari Turkiye’nin Avrupa ile ilişkilerini (ozellikle dinin toplumdaki yeri, sekulerligin, modernligin ve bireyselciligin anlami) anlamalarini sağlar.
Ogrencilerden kendi eleştirel okuma becerilerini ilk tarihi kaynaklar ve diğer yazimlar üzerinden geliştirmeleri beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları yapmaya muktedir olacaklar:
1) Roma İmparatorluğundan Fransız Devrimine kadar Avrupa Tarihinin anahtar olay ve kişilerini tanımlamak.
2) Tarihi donem ve yerleri karsılaştırmak ve karşıtlamak.
3) Çatışmalı kaynakları analiz etmek.
4) Daha iyi akademik okuma becerisi geliştirmek.
5) Akademik yazım becerileri geliştirmek
6) Tarihi bağlamda Türkiye’nin Avrupa’daki özel yerini değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Ders, Orta Cag’dan Fransiz Devrimine (dahil değil) kadar Avrupa dusunce ve kulturune tarihi bir bakis sunmaktadır. 7. Yüzyıldaki ortaçağ medeniyetinin yayilmasi ile başlayarak, kilisenin gucu ve dini catismalar, Ronesans ve erken kolonileşme incelenecektir. Bilimsel devrim ve aydınlanma incelenip, modern demokratik düşünceyi doğuran siyasi mutlakiyetciligin elestirisi değerlendirilecektir. Bireyin toplumun, dini inanclarin ve bilimsel ilerlemenin dogasi üzerine tartismalar yapilacaktir. Birinci bolum Fransiz Devrimi öncesi, Avrupa toplumunun sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasi durumunun tartisilmasi ile bitecektir. Ogrenciler, avrupa’daki din ve sekulerlesme tartismalarini ve Modern dusunce ve bilimsel gelişmeyi anlayacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giris ve odevler
2) Erken Hristiyanlik tartismasinin acilmasi chapter 6 The Roman Empire
3) Alman halkinin rolü, Hristiyan kilisesinin gelişmesi, Bizans Imparatorlugu ve Islamin yükselişi Chapter 7 The Passing of the Roman World and the Emergence of Medieval Civilization
4) Karolenjienler, Lordlar ve vasaller, Bizans medeniyeti ve Slav halki Chapter 8 European Civilization in the Early Middle Ages 750-1000
5) Orta Cag’da toprak ve halk (Koyluluk ve ticari sehirlerin yukselisi). Entellektuel ve sanat dunyasi (Universiteler, Mimari, Edebiyat) ch.9 The Recovery and Growth of European Society in the High Middle Ages
6) Avrupa Kralliklarinin yükselişi, Katolik kilisesinin reformu, Hacli seferleri. ch.10 The Rise of Kingdoms and the Growth of Church Power.
7) Siyah olum ve sosyal kriz, 100 yil savaslari, karsitlik caginda kultur ve toplum ch.11 The Late Middle Ages: Crisis and Disintegration in the Fourteenth Century.
8) Italyan Ronesansi, yeni devlet ve Avrupa’nin geri kalaninda ronesans ch.12 Recovery and Rebirth: The Renaissance
9) Vize sinavi
10) Almanya’daki reform ve Avrupa’nin geri kalanina yayilisi ch.13 Reformation and Religious Warfare in the Sixteenth Century Birinci ev ödevi sunumu
11) Portekiz ve Ispanyol imparatorluklari, dünya ticaretinin gelişmesi, Avrupa’nin genişlemesi. ch.14 Europe and the World: New Encounters 1500-1800.
12) Sosyal kriz, bati ve doğu Avrupa’da mutlakiyetcilik, Avrupa kulturunun yayilmasi ch.15 State Building and the Search for Order in the Seventeen Century
13) Astronomi devrimi, tip. Rasyonalizm ve bilimsel bilginin yayilmasi. ch.16 The Scientific Revolution and the Emergence of Modern Science
14) Aydinlanma, filozoflar ve fikirleri, kultur, din ve kriminoloji üzerine etkileri. etc. Ekonomik gelişme ve sosyal degisim. Mutlakiyetcilik. 18. Yuzyilin yeni sosyal yapisi. ch.17 Eighteenth Century: The Age of Enlightenment ch.18 Eighteenth Century 2: European States, International Wars and Social Change

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jackson J. Spielvogel: Western Civilization 7e: A Brief History, International Edition, 68pp (Wadworth), 2011
Diğer Kaynaklar: Weekly readings will be provided

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,