REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC1053 | Sosyoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Dersin amacı: 1)Sosyoloji biliminin ve sosyologların toplumu inceleme yollarının tanıtılması 2)Sosyoloji biliminde kullanılan teori ve metotlarla ilgili bilgi kazandırılması 3)Toplumsal konularda eleştirisel bakış açısı kazandırılması ve tartışmaya yer verilmesi 4)Kültürün ve toplumsal yapıların toplumun bireyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi 5)Toplumsal eşitsizliklerin tanınması ve bu eşitsizlikler çercevesinde ırk, sınıf, cinsiyet ve cinsellik konularının değerlendirilmesi 6)Toplumsal sistemlerin işleyişi ve bu sistemlerdeki olası değişikliklerin etkileri uzerine bilgi kazandırılması ve farklı görüslerin ele alınmasıdır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: 1)Sosyoloji biliminin temel terminolojisinin ve kapsamı 2)Kültürlerin, toplumsallaşmanın ve toplumsal yapıların insan davranışlarını nasıl etkilediğnin kavranması 3)Sosyolojik teorilerin toplumsal sınıflar, sapkınlık, ırk, cinsiyet gibi konularda uygulanması 4)Sosyologların toplumun birincil dereceden kurumlarını inceleme yollarının tanıtılması (din, ekonomi, siyasi sistemler, aile ve iş gibi) 5)Öğrencilerin sosyolojik teorileri ve toplumsal perspektifleri kendi alanlarında uygulanmalarının teşvik edilmesi |
Bu ders sosyoloji biliminin temel konularını ele alır. Toplum bilimi olan sosyoloji, toplumsal kurumlar, kültürler, gruplar ve bireyler arasındaki ilişkileri inceler.Eşit olmayan güç ilişkilerinin toplumsal ve bireysel hayatları nasıl etkilediği ile ilgilenir. Sosyologlar toplumsal hayatları incelemek ve açıklamak için birçok farklı teori ve metot geliştirmişlerdir. Bu derste sosyolojinin temel araştırma alanına giren konulara yer verilecek, sosyolojinin temel metotları açıklanacak ve farklı açıklamalara sahip teoriler incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: dersin ve içeriğinin tanıtımı | Chapter 1 |
2) | Giriş: sosyolojide metotlar | Chapter 2 & 3 |
3) | Toplumlar | Chapter 4 |
4) | Kültürler | Chapter 5 |
5) | Toplumsal gruplar, kurumlar ve ağ toplumları | Chapter 6 |
6) | Vize sinavi | |
7) | Toplumsal bölünme ve Toplumsal Tabakalaşma | Chapter 8 &10 |
8) | İletişim ve Yeni Medya | Chapter 22 |
9) | Ekonomi, Çalışma ve Tüketim | Chapter 15 |
10) | Cinsiyet ve Cinsellik | Chapter 12 |
11) | 2. vize sınavı | |
12) | Yaş sınıflandırması: Çocukluk ve Yaşlılık | Chapter 13 |
13) | Aile kurumu ve kişisel kültürler | Chapter 18 |
14) | Irkçılık, etnikçilik ve göçler | Chapter 11 |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook : Sociology: A Global Introduction, John J. Macionis & Ken Plummer, Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 1 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 3 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 1 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 1 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 4 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek |