REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1053 Sosyoloji Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Dersin amacı:
1)Sosyoloji biliminin ve sosyologların toplumu inceleme yollarının tanıtılması
2)Sosyoloji biliminde kullanılan teori ve metotlarla ilgili bilgi kazandırılması
3)Toplumsal konularda eleştirisel bakış açısı kazandırılması ve tartışmaya yer verilmesi
4)Kültürün ve toplumsal yapıların toplumun bireyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
5)Toplumsal eşitsizliklerin tanınması ve bu eşitsizlikler çercevesinde ırk, sınıf, cinsiyet ve cinsellik konularının değerlendirilmesi
6)Toplumsal sistemlerin işleyişi ve bu sistemlerdeki olası değişikliklerin etkileri uzerine bilgi kazandırılması ve farklı görüslerin ele alınmasıdır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1)Sosyoloji biliminin temel terminolojisinin ve kapsamı
2)Kültürlerin, toplumsallaşmanın ve toplumsal yapıların insan davranışlarını nasıl etkilediğnin kavranması
3)Sosyolojik teorilerin toplumsal sınıflar, sapkınlık, ırk, cinsiyet gibi konularda uygulanması
4)Sosyologların toplumun birincil dereceden kurumlarını inceleme yollarının tanıtılması (din, ekonomi, siyasi sistemler, aile ve iş gibi)
5)Öğrencilerin sosyolojik teorileri ve toplumsal perspektifleri kendi alanlarında uygulanmalarının teşvik edilmesi

Dersin İçeriği

Bu ders sosyoloji biliminin temel konularını ele alır. Toplum bilimi olan sosyoloji, toplumsal kurumlar, kültürler, gruplar ve bireyler arasındaki ilişkileri inceler.Eşit olmayan güç ilişkilerinin toplumsal ve bireysel hayatları nasıl etkilediği ile ilgilenir. Sosyologlar toplumsal hayatları incelemek ve açıklamak için birçok farklı teori ve metot geliştirmişlerdir. Bu derste sosyolojinin temel araştırma alanına giren konulara yer verilecek, sosyolojinin temel metotları açıklanacak ve farklı açıklamalara sahip teoriler incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: dersin ve içeriğinin tanıtımı Chapter 1
2) Giriş: sosyolojide metotlar Chapter 2 & 3
3) Toplumlar Chapter 4
4) Kültürler Chapter 5
5) Toplumsal gruplar, kurumlar ve ağ toplumları Chapter 6
6) Vize sinavi
7) Toplumsal bölünme ve Toplumsal Tabakalaşma Chapter 8 &10
8) İletişim ve Yeni Medya Chapter 22
9) Ekonomi, Çalışma ve Tüketim Chapter 15
10) Cinsiyet ve Cinsellik Chapter 12
11) 2. vize sınavı
12) Yaş sınıflandırması: Çocukluk ve Yaşlılık Chapter 13
13) Aile kurumu ve kişisel kültürler Chapter 18
14) Irkçılık, etnikçilik ve göçler Chapter 11

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook : Sociology: A Global Introduction, John J. Macionis & Ken Plummer, Pearson Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 1
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 1
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 1
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 4
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek