PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY3096 Fizyolojik Psikoloji Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Öğrencilerin, beyin sistemleri arasındaki karmaşık ilişkiyi hücresel ve nörokimyasal düzeyde öğrenmeleri amaçlanmıştır. Özellikle, denge, ödül ve motivasyon, duygu, öğrenme ve bağımlılıkta dahil olan nöroanatomik ve nörokimyasal sistemleri öğreneceklerdir. Öğrenciler ayrıca beyin görüntüleme methodolojilerinin güçlü ve zayıf yanlarını, beyindeki farklı dikkat ağ sistemlerini, işleyen bellekte prefrontal kortikal yapının yerini ve uzun sureli belleğin kodlama, depolama ve geri alınmasında dahil olan nörolojik ve nöroendokrin sistemleri ve dilin oluşumunda ve nesiller arası aktarımını öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Davranışın fizyolojik temellerini tanımlar.
2. Motivasyon, ödül, ceza, öğrenme ve hafızanın altında yatan nörokimyasal süreçlerin önemini açıklar.
3. Nörotransmiterlerin etki mekanizmasını açıklar.
4. Nöroendokrin sisteminin insan biliş sistemleri üzerindeki etkisini tanımlar.
5. İnsan ile ilgili özellikler ve biyolojik yapılar arasındaki ilişkiyi açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders sinir sistemi anatomisi, sinir sisteminin gelişimi,beyin hasarı ve esnekliği,öğrenme, hafıza ve bellek kaybı, bipolar bozukluk, otizm ve kromozomlar, madde bağımlılığı ve beyindeki ödül sistemi, Laterilizasyon, dil ve ayrık beyin, psikiyatrik bozuklukların biopsikolojisi, Duygu, stress, ve sağlığı, ve uyku, rüya ve günlük ritim konularını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyolojik Psikolojiye Giriş
2) Biopsikoloji nedir?
3) Sinir sistemi anatomisi
4) Sinir sisteminin gelişimi
5) Beyin hasarı ve esnekliği
6) Konu tekrarı
7) Öğrenme, hafiza ve bellek kaybı
8) Bipolar bozukluklar, otizm ve kromozmlar
9) Madde Bağımlılığı ve beyindeki ödül sistemi
10) Laterilizasyon, dil ve ayrık beyin
11) Konu tekrarı
12) Psikiyatrik bozuklukların biopsikolojisi
13) Duygu, stres ve sağlık
14) Uyku, rüya ve günlük ritim
15) Yarıyıl sonu sınavı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pinel, J.P.J. (2011). Biopsychology (7th ed). Pearson Pub.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 2 5 10
Uygulama 12 5 60
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 23 23
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 4
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 5
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 3
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 2
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 4
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 4
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 4
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 2
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.