PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY2098 İstatistik Yöntemleri ve Uygulamaları II Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Dersin sonunda öğrenciler;
* Şu istatistik testlerini uygulayabilmeli ve sonuçlarını yorumlayabilmelidirler: t-testi, ANOVA, korelasyon, Ki-Kare
* Bir data seti serisinde kullanmak için uygun olan istatistik testlerini belirleyebilmelidirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bağımlı veya bağımsız örneklem t-testi analizine uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek
2. SPSS yazılımı kullanarak t-testi uygulamak
3. SPSS kullanılarak elde edilen t-testi sonuçlarını yorumlayabilmek
4. Çeşitli ANOVA desenleri kullanılarak yapılan analize uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek
5. SPSS yazılımı kullanarak basit ANOVA uygulayabilmek
6. SPSS kullanılarak üretilen ANOVA sonuçlarını yorumlayabilmek
7. Çeşitli ANOVA desenleri kullanılarak analiz yapmaya uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek
8. SPSS yazılımı kullanarak çeşitli ANOVA analizleri uygulayabilmek
9. SPSS kullanılarak üretilen ANOVA analizi sonuçlarını yorumlayabilmek
10. Korelasyon ve regresyon kullanılarak analiz yapmaya uygun araştırma desenlerini belirleyebilmek
11. SPSS yazılımı kullanılarak korelasyon ve regresyon analizleri uygulayabilmek
12. SPSS kullanılarak üretilen korelasyon ve regresyon analizi sonuçlarını yorumlayabilmek
13. Parametrik olmayan testlerin kullanımının uygun olduğu araştırma durumlarını belirleyebilmek
14. SPSS yazılımı kullanılarak Ki-Kare analizi uygulayabilmek
15. SPSS kullanılarak üretilen Ki-Kare testlerinin sonuçlarının yorumlanabilmesi

Dersin İçeriği

1. bağlantılı ve bağımsız örneklemler için t-testleri
2. tahmin
3. ANOVA
4. korelasyon ve regresyon
5. parametrik olmayan testler
6. ki-kare

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağlantılı ve bağımsız örneklemler için t-testi
2) Tahmin
3) Tahmin
4) ANOVA
6) ANOVA
7) ANOVA
8) ANOVA
9) Korelasyon ve Regresyon
10) Korelasyon ve Regresyon
11) Korelasyon ve Regresyon
12) Parametrik olmayan İstatistikler
13) Parametrik olmayan İstatistikler
14) Derste işlenen konuların gözden geçirilmesi + deneme sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gravetter F & Wallnau L. (2011) Essentials of Statistics for the Behavioral Sciences (7th ed. Wadsworth)
Diğer Kaynaklar: Powerpoint slides will be sued to supplement reading from text book

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 2
Laboratuar 14 % 3
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Laboratuvar 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 3
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 2
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 1
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 5
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 1
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik).
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 5
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 2
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.