Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Eski ve Yeni Kıtalar
Eski ve Yeni Dünya'nın Birbirleriyle Karşılaşması: Avrupa, Afrika ve Amerika, 1450-1620 |
|
2) |
Amerika'nın keşfi ve Kuzey Amerika'da kurulan ilk koloniler, 1550-1700 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
3) |
Kuzey Amerika'da kurulan İngiliz Kolonileri, 1660-1750 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
4) |
Amerika'da kurulan kolonilerde büyüme ve kriz, 1720-1765 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
5) |
Bağımsızlık Savaşı'na Doğru:Karar Yılları, 1763-1775 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
6) |
Amerikan Bağımsızlık Savaşı, 1775-1783 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
7) |
Bağımız Amerika: Yeni Politik Düzen, 1776-1800 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
8) |
Batı'ya doğru genişleme ve Ulusal Ekonomi |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
9) |
Amerikan İç politikası ve kökenleri, 1790-1820 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
10) |
Endüstri Devrimi ve Amerikan Ekononomisi, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
11) |
Amerikan Toplumu ve Demokrasi, 1820-1844 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
12) |
Amerikan Toplumu, Din ve Reform, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
13) |
İç Savaş, 1861-1865 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
14) |
Savaş Sonrası Yeniden Yapılanma Dönemi, 1865-1877 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |