Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Eski ve Yeni Kıtalar
Eski ve Yeni Dünya'nın Birbirleriyle Karşılaşması: Avrupa, Afrika ve Amerika, 1450-1620 |
|
2) |
Amerika'nın keşfi ve Kuzey Amerika'da kurulan ilk koloniler, 1550-1700 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
3) |
Kuzey Amerika'da kurulan İngiliz Kolonileri, 1660-1750 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
4) |
Amerika'da kurulan kolonilerde büyüme ve kriz, 1720-1765 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
5) |
Bağımsızlık Savaşı'na Doğru:Karar Yılları, 1763-1775 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
6) |
Amerikan Bağımsızlık Savaşı, 1775-1783 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
7) |
Bağımız Amerika: Yeni Politik Düzen, 1776-1800 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
8) |
Batı'ya doğru genişleme ve Ulusal Ekonomi |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
9) |
Amerikan İç politikası ve kökenleri, 1790-1820 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
10) |
Endüstri Devrimi ve Amerikan Ekononomisi, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
11) |
Amerikan Toplumu ve Demokrasi, 1820-1844 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
12) |
Amerikan Toplumu, Din ve Reform, 1820-1860 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
13) |
İç Savaş, 1861-1865 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
14) |
Savaş Sonrası Yeniden Yapılanma Dönemi, 1865-1877 |
İlgili bölümün ders kitabından okunması |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
1 |
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
1 |
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
1 |
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
1 |
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
1 |
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
1 |
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
1 |
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
1 |
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
1 |
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
1 |
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
1 |