EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5187 Seminer Güz 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: EDT5188-1 - Yüksek Lisans Tezi
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Akademik danışmanı ile seçtiği bir konu hakkında bağımsız olarak araştırma, değerlendirme ve uygun şekilde hazırladığı çalışmayı sunma fırsatı vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir çalışma alanındaki teorik, pratik veya örnek çalışmalara uygun araştırma metotlarını uygulayabilir.
2. Araştırma metotlarını ve bulgularını değerlendirebilir
3. Bir araştırmanın sonucu olarak tutarlı ve tatmin edici bir tez yazabilir.
4. Verilen bir konuyu akademik olarak sunabilir.
5. Özgün bir şekilde araştırma yapabilir.

Dersin İçeriği

Akademik danışmanı ile belirlediği bir konuda araştırma ya da deneysel inceleme hazırlaryıp sunum yapmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seminer konusunun belirlenmesi Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
2) Literatür Taraması Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
3) Literatür Taraması Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
4) Literatür Taraması Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
5) Literatür Taraması Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
6) Literatür Taraması Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
7) Verilerin toplanması ve analizi Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
8) Verilerin toplanması ve analizi Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
9) Verilerin toplanması ve analizi Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
10) Verilerin toplanması ve analizi Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
11) Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
12) Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
13) Seminer raporunun hazırlanması Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.
14) Seminer raporunun hazırlanması Seminer konusuyla ilgili bilimsel kitap ve makaleler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Seminer 1 % 90
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 200 200
Toplam İş Yükü 242

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3) Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur.
4) Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
5) Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir.
6) Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir.
7) Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
8) Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir.
9) Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur.
10) Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
11) Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır.
12) Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur.