Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İstatistiksel yöntemlere giriş |
YOK |
2) |
Tanımlayıcı istatistik |
Ch. 1 and 2: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
|
3) |
Tanımlayıcı istatistik |
Ch. 1 and 2: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage.
|
4) |
Normal dağılım |
Ch. 3: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
5) |
Normal dağılım |
Ch. 3: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 1, 2, and 3: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
6) |
Örneklem dağılımı ve temel hipotez test etme |
Ch. 4: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. |
7) |
Örneklem dağılımı ve temel hipotez test etme |
Ch. 4: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth. |
8) |
İki grubun ortalamalarının karşılaştırılması |
Ch. 7: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 9: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
9) |
İki grubun ortalamalarının karşılaştırılması |
Ch. 7: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 9: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
10) |
Üç ya da daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılması |
Ch. 11: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 10: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
11) |
Üç ya da daha fazla grubun ortalamalarının karşılaştırılması |
Ch. 11: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 10: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
12) |
Basit regresyon |
Ch. 9 and 15: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 7: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
13) |
Basit regresyon |
Ch. 9 and 15: Howell, D.C. (2007). Statistical methods for psychology (6th ed.).Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ch. 7: Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage. |
14) |
Veri analiz sonuçlarını yazma |
YOK |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimi bilgisini, akademik konu içeriklerini, disiplinlerarası konuları, araştırma ve sorgulama yöntemlerini okulöncesi eğitimi pedagojisiyle kaynaştırır. |
|
2) |
Çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen okulöncesi öğrenme ortamları tasarlar. |
|
3) |
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini sürekli olarak izleme, kaydetme ve öğretimi planlama amacıyla okulöncesi eğitime uygun çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçları kullanır. |
|
4) |
Günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon becerilerini sergiler. |
|
5) |
Meslektaşlar, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlayacak şekilde işbirlikleri yapar. |
|
6) |
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir. |
|
7) |
Yazılı, sözlü- sözsüz ve elektronik ortamlarda etkili iletişim yeterliliği ortaya koyar. |
|
8) |
Kişisel ve mesleki çalışmalarını desteklemede İngilizceyi B2 düzeyinde kullanır. |
|
9) |
Okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirmede pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisinden yararlanır. |
|
10) |
Okulöncesi mesleğine, profesyonelliğe, yaşamboyu öğrenmeye, etik değerlere, kişisel ve mesleki gelişime adanmış davranışlar sergiler. |
|
11) |
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojileri dahil farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder. |
|
12) |
Özdisiplin, zaman ve bilgi yönetimi, disiplinlerarası projelerde bireysel ve takım olarak çalışma becerileri sergiler. |
|