EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5106 Eğitim Teknolojisinde Proje Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Proje yönetimine ilişkin bilgi ve ilkeleri tanıtmak. Eğitimde BT kullanımına ilişkin projeleri Ms-Project programı kullanarak planlamak ve geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
o Proje yönetiminin amacını tanımlayabilecek,
o Planlama süreçlerini tanımlayabilecek,
o Proje yaşam döngüsünü açıklayabilecek,
o Proje yöneticisi ve ekibinin rollerini tanımlayabilecek,
o Projenin kapsamını tanımlayabilecek,
o Zaman yönetimini uygulabilecek,
o Ekip yönetimine ilişkin bilgi ve beceriler edinecek,
o Eğitimde BT kullanımına ilişkin bir projeyi Ms-Project programı kullanarak planlayabilecek ve geliştirebilecek.
o Eğitimde BT kullanımına ilişkin proje desteği veren kurumları tanıyacak,
o Grup ile çalışma becerilerini geliştirerek bir grupta üretken olarak çalışabilecek.

Dersin İçeriği

Program proje ilişkisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları (Başlangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanış), planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, TUBITAK, AB, DÜNYA BANKASI, MEB, DPT gibi kurumlar ve özel sektör için eğitimde BT kullanımına ilişkin projelerin, proje planlama yaklaşımları dikkate alınarak MS-Project ile geliştirilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje Yönetimine Giriş
2) Proje Yönetim Süreç Grupları
3) Project Integration Management Proje sponsor raporu
4) Proje Kapsam Yönetimi Proje başlama toplantı raporu
5) Proje Zaman Yönetimi
6) Proje Zaman Yönetimi
7) Proje Maliyet Yönetimi Proje önerisi taslak raporu
8) Proje Maliyet Yönetimi
9) Ms-Project’e giriş
10) Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi
11) Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi
12) Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi
13) Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi
14) Ms-project ile bir proje geliştirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Proje yönetimi bilgi birikimi kılavuzu (PMBOK kılavuzu) (2009). İstanbul : Proje Yönetim Mesleği İlkeleri Teknikleri ve Rotası Derneği (PMİ TR)”
Diğer Kaynaklar: “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology..”

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 2 % 20
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 2 12 24
Proje 1 100 100
Ödevler 2 12 24
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3) Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur.
4) Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
5) Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir.
6) Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir.
7) Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
8) Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir.
9) Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur.
10) Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
11) Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır.
12) Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur.