Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri |
|
2) |
Uzaktan eğitim: Tarihçe ve Önemi, Temel kavramlar, Öngörüler, Örnek çalışmalar |
|
3) |
Uzaktan Eğitim Teknolojileri I: Web 2.0 & 3.0, İnternet ve Web Temelli öğrenme, Blogs, Wikis, LMSs |
|
4) |
Uzaktan Eğitim Teknolojileri II: Öğrenme Araçları ve Amaçları
Moodle: Bağlanma, İletişim Kurma, İşbirliği Yapma |
|
5) |
Uzaktan Eğitim Kullanıcı Grubu ile İlgili Önemli Meseleler: Öğrenme grupları, Karakteristikler, Sosyal Paylaşım
Moodle: Ders tasarımı |
|
6) |
Etkileşimli Uzaktan eğitim ortamlarını tasarlama ve geliştirme I: Standartlar, İlkeler, Erişilebilirlik, Evrensel tasarım
Moddle: Ders geliştirme |
|
7) |
Moodle: Değerlendirme |
|
8) |
Etkileşimli Uzaktan eğitim ortamlarını tasarlama ve geliştirme II: Etik, Telif hakkı, ve Kültürel sorunlar
Second Life: Erişim ve Kayıt olma |
|
9) |
Web-tabanlı Ders Tasarlama ve Geliştirme I: Adım adım yaklaşımı
Hoşgeldin Ada'sına Bağlan ve Avatarını tasarla. |
|
10) |
Web-tabanlı Ders Tasarlama ve Geliştirme II: Adım adım yaklaşımı
Second Life ortamını nasıl kullanacağını öğrenme.
Second Life ortamındaki eğitsel mekanları keşfetme |
|
11) |
Uzaktan eğitim teknolojilerinin yönetimi I: İdare ve ilkeler, Kalite değerlendirmesi, PDA modeli |
|
12) |
Uzaktan eğitim teknolojilerinin yönetimi II: Değerlendirme, Eğitsel Etkililik, Aksiyon Matrisi |
|
13) |
E-Araştırma: E-Araştırmanın çerçevesi, Eğitsel araştırmalarda uzaktan eğitim ortamlarının kullanımı |
|
14) |
E-Araştırma: Net-tabanlı ortamlarda veri toplama |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Rudestam, K. J., & Schoenholtz-Read, J. (2009). Handbook of online learning (2nd Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
• Bates, A. W. (2005) Technology, e-learning and distance education. New York: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: |
• Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2006). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (4th Ed.) Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
• Moore, M. G. & Kearsley, G. (2005). Distance education: A systems view. Belmont, CA: Thomson Wadsworth. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
5 |
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
2 |
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
4 |
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
4 |
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
5 |
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
5 |
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
4 |
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
3 |
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
1 |
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
2 |