EĞİTSEL TASARIM VE DEĞERLENDİRME (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5104 | Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT Prof. Dr. YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilgisayarlı eğitim-öğretim etkinliklerinde kullanılabilecek her türlü çoklu ortam uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve örnek uygulamalarla ilişkilendirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Çoklu ortam kavramını, öğelerini ve ilkelerini tanımlayabilir, 2- Öğrenme kuramlarının çoklu ortam geliştirme ve teknoloji entegrasyonunu nasıl etkilediğini kavrayabilir, 3- Etkileşimli bir ortam oluşturabilmek için etkili medya teknikleri kullanabilir, 4- Öğrenmenin nasıl olduğuna dair çoklu ortam uygulamalarını tasarlayacak beceriler sergileyebilir, 5- Çoklu ortam hazırlamada Adobe Flash yazılımını kullanabilir, 6- Metin, ses, resim, film, animasyon vb. bileşenleri kullanabilmek, 7- Çoklu ortam planlama, tasarlama ve üretme süreçleri ile ilgili bütçeyi kontrol edebilir, 8- Çoklu ortam ürünlerini sunabilecek teknikleri kullanabilir. |
Çoklu ortam (ses, resim, video, animasyon) uygulamalarına ilişkin temel kavramlar; Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kullanım yaklaşımları; Çoklu ortam uygulamalarının türleri; Çoklu ortam ürünlerini tasarlama; Çoklu ortam uygulaması geliştirme; Çoklu ortam uygulamalarının eğitim ortamlarına entagrasyonu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Ders Tanıtımı | |
2) | Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kavramlar. | Bölüm 1: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
3) | Çoklu Ortam ile Öğrenmenin Bilişsel Kuramı Metodoloji - I: Bilgilendirici rehber, Hipermedya | Bölüm 2,3,4, ve 5: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
4) | Metodoloji - II: Simülasyon ve Eğitsel Oyun | |
5) | Çoklu Ortam Başlangıç Kiti | |
6) | Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - I | Bölüm 6,7,8,9, ve 10: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
7) | Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - II | Bölüm 11,12, ve 13: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
8) | Çoklu Ortam oluşturma - I: Metin, Ses, Resim | |
9) | Çoklu Ortam oluşturma - II: Animasyon ve Video | |
10) | Çoklu Ortam ile Öğrenme (ileri) ilkeleri - I | Bölüm 14,15, 16, ve 17: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
11) | Çoklu Ortam ile Öğrenme (ileri) ilkeleri - II | Bölüm 18,19, 20, 21 ve 22: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
12) | İleri seviye bilgisayar temelli ortamlarda çoklu ortam ile öğrenme | Bölüm 31,32, 33, 34 ve 35: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
13) | Çoklu ortamı yayımlama | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | • Counts, E. L. (2003). Multimedia Design and Production for Students and Teachers. Boston: Allyn & Bacon. • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara, TURKEY: Anı Yayıncılık. • Adobe Flash. Multimedia Author. • Adobe Photoshop. Graphic Editor. • Audacity. The Free, Cross-Platform Sound Editor (http://audacity.sourceforge.net) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 4 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 4 | 30 | 120 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenme ve öğretim uygulamalarında tasarım ilkelerini kullanarak etkili öğretim süreçleri geliştirebilir. | 4 |
2) | Öğrenme sistemleri tasarımına ilişkin kuramları ve modelleri analiz ederek yenilikçi eğitim ortamları oluşturabilir. | 5 |
3) | Eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerini bilimsel temellere dayandırarak geçerli ve güvenilir ölçüm araçları geliştirebilir. | 1 |
4) | Eğitsel değişimi desteklemek amacıyla tasarım ve eylem araştırmaları yürüterek kanıta dayalı çözümler | |
5) | Güncel eğitsel tasarım araştırmalarını takip ederek yeni yaklaşımları değerlendirebilir ve uygulamaya entegre edebilir. | |
6) | Eğitimde ölçme ve değerlendirme yöntemlerini analiz ederek uygun modelleri seçebilir ve uygulayabilir. | 2 |
7) | Bilgisayar destekli sınav sistemlerini analiz ederek teknoloji tabanlı değerlendirme süreçlerini geliştirebilir. | 2 |
8) | Eğitsel değerlendirmelerde çok değişkenli araştırma yöntemlerini kullanarak kapsamlı analizler yapabilir. | |
9) | Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri değerlendirmek için uygun ölçme araçları geliştirebilir ve uygulayabilir. | |
10) | Eğitsel ölçme ve değerlendirmedeki güncel gelişmeleri inceleyerek ulusal ve uluslararası bağlamda eleştirel bir bakış açısı kazanabilir. | 2 |
11) | Eğitim programlarının etkinliğini artırmak için öğretim kurgusu oluşturma ve öğrenme tasarımı süreçlerini yönetebilir. | 1 |
12) | Eğitimde veri analitiği ve araştırma tekniklerini kullanarak ölçme ve değerlendirme süreçlerini iyileştirebilir. | |
13) | Disiplinler arası yaklaşımları kullanarak eğitim politikaları ve öğrenme sistemlerine yönelik özgün çözümler üretebilir. | 3 |
14) | Eğitimde etik ve adil değerlendirme ilkelerini gözeterek kapsayıcı ölçme-değerlendirme uygulamaları geliştirebilir. | |
15) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitsel tasarım ve değerlendirme alanında özgün bir tez çalışması yürütebilir. | |
16) | Araştırma bulgularını akademik ve profesyonel platformlarda paylaşarak eğitim alanına katkıda bulunabilir. |