EĞİTSEL TASARIM VE DEĞERLENDİRME (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5104 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT
Prof. Dr. YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilgisayarlı eğitim-öğretim etkinliklerinde kullanılabilecek her türlü çoklu ortam uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve örnek uygulamalarla ilişkilendirilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Çoklu ortam kavramını, öğelerini ve ilkelerini tanımlayabilir,
2- Öğrenme kuramlarının çoklu ortam geliştirme ve teknoloji entegrasyonunu nasıl etkilediğini kavrayabilir,
3- Etkileşimli bir ortam oluşturabilmek için etkili medya teknikleri kullanabilir,
4- Öğrenmenin nasıl olduğuna dair çoklu ortam uygulamalarını tasarlayacak beceriler sergileyebilir,
5- Çoklu ortam hazırlamada Adobe Flash yazılımını kullanabilir,
6- Metin, ses, resim, film, animasyon vb. bileşenleri kullanabilmek,
7- Çoklu ortam planlama, tasarlama ve üretme süreçleri ile ilgili bütçeyi kontrol edebilir,
8- Çoklu ortam ürünlerini sunabilecek teknikleri kullanabilir.

Dersin İçeriği

Çoklu ortam (ses, resim, video, animasyon) uygulamalarına ilişkin temel kavramlar; Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kullanım yaklaşımları; Çoklu ortam uygulamalarının türleri; Çoklu ortam ürünlerini tasarlama; Çoklu ortam uygulaması geliştirme; Çoklu ortam uygulamalarının eğitim ortamlarına entagrasyonu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Ders Tanıtımı
2) Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kavramlar. Bölüm 1: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
3) Çoklu Ortam ile Öğrenmenin Bilişsel Kuramı Metodoloji - I: Bilgilendirici rehber, Hipermedya Bölüm 2,3,4, ve 5: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
4) Metodoloji - II: Simülasyon ve Eğitsel Oyun
5) Çoklu Ortam Başlangıç Kiti
6) Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - I Bölüm 6,7,8,9, ve 10: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
7) Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - II Bölüm 11,12, ve 13: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
8) Çoklu Ortam oluşturma - I: Metin, Ses, Resim
9) Çoklu Ortam oluşturma - II: Animasyon ve Video
10) Çoklu Ortam ile Öğrenme (ileri) ilkeleri - I Bölüm 14,15, 16, ve 17: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
11) Çoklu Ortam ile Öğrenme (ileri) ilkeleri - II Bölüm 18,19, 20, 21 ve 22: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
12) İleri seviye bilgisayar temelli ortamlarda çoklu ortam ile öğrenme Bölüm 31,32, 33, 34 ve 35: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
13) Çoklu ortamı yayımlama
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: • Counts, E. L. (2003). Multimedia Design and Production for Students and Teachers. Boston: Allyn & Bacon.
• Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara, TURKEY: Anı Yayıncılık.
• Adobe Flash. Multimedia Author.
• Adobe Photoshop. Graphic Editor.
• Audacity. The Free, Cross-Platform Sound Editor (http://audacity.sourceforge.net)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 4 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 4 30 120
Ödevler 1 10 10
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenme ve öğretim uygulamalarında tasarım ilkelerini kullanarak etkili öğretim süreçleri geliştirebilir. 4
2) Öğrenme sistemleri tasarımına ilişkin kuramları ve modelleri analiz ederek yenilikçi eğitim ortamları oluşturabilir. 5
3) Eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerini bilimsel temellere dayandırarak geçerli ve güvenilir ölçüm araçları geliştirebilir. 1
4) Eğitsel değişimi desteklemek amacıyla tasarım ve eylem araştırmaları yürüterek kanıta dayalı çözümler
5) Güncel eğitsel tasarım araştırmalarını takip ederek yeni yaklaşımları değerlendirebilir ve uygulamaya entegre edebilir.
6) Eğitimde ölçme ve değerlendirme yöntemlerini analiz ederek uygun modelleri seçebilir ve uygulayabilir. 2
7) Bilgisayar destekli sınav sistemlerini analiz ederek teknoloji tabanlı değerlendirme süreçlerini geliştirebilir. 2
8) Eğitsel değerlendirmelerde çok değişkenli araştırma yöntemlerini kullanarak kapsamlı analizler yapabilir.
9) Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri değerlendirmek için uygun ölçme araçları geliştirebilir ve uygulayabilir.
10) Eğitsel ölçme ve değerlendirmedeki güncel gelişmeleri inceleyerek ulusal ve uluslararası bağlamda eleştirel bir bakış açısı kazanabilir. 2
11) Eğitim programlarının etkinliğini artırmak için öğretim kurgusu oluşturma ve öğrenme tasarımı süreçlerini yönetebilir. 1
12) Eğitimde veri analitiği ve araştırma tekniklerini kullanarak ölçme ve değerlendirme süreçlerini iyileştirebilir.
13) Disiplinler arası yaklaşımları kullanarak eğitim politikaları ve öğrenme sistemlerine yönelik özgün çözümler üretebilir. 3
14) Eğitimde etik ve adil değerlendirme ilkelerini gözeterek kapsayıcı ölçme-değerlendirme uygulamaları geliştirebilir.
15) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitsel tasarım ve değerlendirme alanında özgün bir tez çalışması yürütebilir.
16) Araştırma bulgularını akademik ve profesyonel platformlarda paylaşarak eğitim alanına katkıda bulunabilir.