EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5104 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilgisayarlı eğitim-öğretim etkinliklerinde kullanılabilecek her türlü çoklu ortam uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve örnek uygulamalarla ilişkilendirilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Çoklu ortam kavramını, öğelerini ve ilkelerini tanımlayabilir,
2- Öğrenme kuramlarının çoklu ortam geliştirme ve teknoloji entegrasyonunu nasıl etkilediğini kavrayabilir,
3- Etkileşimli bir ortam oluşturabilmek için etkili medya teknikleri kullanabilir,
4- Öğrenmenin nasıl olduğuna dair çoklu ortam uygulamalarını tasarlayacak beceriler sergileyebilir,
5- Çoklu ortam hazırlamada Adobe Flash yazılımını kullanabilir,
6- Metin, ses, resim, film, animasyon vb. bileşenleri kullanabilmek,
7- Çoklu ortam planlama, tasarlama ve üretme süreçleri ile ilgili bütçeyi kontrol edebilir,
8- Çoklu ortam ürünlerini sunabilecek teknikleri kullanabilir.

Dersin İçeriği

Çoklu ortam (ses, resim, video, animasyon) uygulamalarına ilişkin temel kavramlar; Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kullanım yaklaşımları; Çoklu ortam uygulamalarının türleri; Çoklu ortam ürünlerini tasarlama; Çoklu ortam uygulaması geliştirme; Çoklu ortam uygulamalarının eğitim ortamlarına entagrasyonu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Ders Tanıtımı
2) Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kavramlar. Bölüm 1: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
3) Çoklu Ortam ile Öğrenmenin Bilişsel Kuramı Metodoloji - I: Bilgilendirici rehber, Hipermedya Bölüm 2,3,4, ve 5: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
4) Metodoloji - II: Simülasyon ve Eğitsel Oyun
5) Çoklu Ortam Başlangıç Kiti
6) Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - I Bölüm 6,7,8,9, ve 10: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
7) Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - II Bölüm 11,12, ve 13: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
8) Çoklu Ortam oluşturma - I: Metin, Ses, Resim
9) Çoklu Ortam oluşturma - II: Animasyon ve Video
10) Çoklu Ortam ile Öğrenme (ileri) ilkeleri - I Bölüm 14,15, 16, ve 17: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
11) Çoklu Ortam ile Öğrenme (ileri) ilkeleri - II Bölüm 18,19, 20, 21 ve 22: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
12) İleri seviye bilgisayar temelli ortamlarda çoklu ortam ile öğrenme Bölüm 31,32, 33, 34 ve 35: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press.
13) Çoklu ortamı yayımlama
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: • Counts, E. L. (2003). Multimedia Design and Production for Students and Teachers. Boston: Allyn & Bacon.
• Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara, TURKEY: Anı Yayıncılık.
• Adobe Flash. Multimedia Author.
• Adobe Photoshop. Graphic Editor.
• Audacity. The Free, Cross-Platform Sound Editor (http://audacity.sourceforge.net)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 4 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 4 30 120
Ödevler 1 10 10
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir.
3) Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur.
4) Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır.
5) Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir.
6) Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir.
7) Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.
8) Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir.
9) Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur.
10) Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur.
11) Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır.
12) Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur.