Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencilere terapatik top egzersizleri, tai-chi chuan, ai-chi, kalistenik egzersizler, stabilizasyon egzersizleri, germe egzersiz metodları hakkında praik beceriler ve bilgi kazandırılacak, aynı zamanda vücut farkındalığı ve ritim duygusu ve proprioception algilarinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Stabilizasyon egzersiz fazları, stabilizasyondan sorumlu sistemler, Stabilizatör kaslar,Lumbo pelvic ( Core) stabilizasyon kuvvetlendirme programları |
|
2) |
Core stabilizasyon programları I |
|
3) |
Core stabilizasyon programları II |
|
4) |
Germe Egzersizleri I |
|
5) |
Germe Egzersizleri II |
|
6) |
Ai Chi ve Tai- Chi Chuan Egzersizleri I |
|
7) |
Ai Chi ve Tai- Chi Chuan Egzersizleri II |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Engelliler için Fiziksel Aktivite ve Spor I |
|
10) |
Engelliler için Fiziksel Aktivite ve Spor II |
|
11) |
Kalistenik egzersizler |
|
12) |
Aquatic Egzersizler |
|
13) |
Aktif yaşam şekline teknolojinin yararları ve zararları |
|
14) |
Teknoloji destekli egzersizler ve bireye yönelik egzersiz programının geliştirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|