HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4065 | Nöroloji Hemşireliği | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İSMAİL TOYĞAR Öğ.Gör. EMİNE ÖZDEMİR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders nörolojik sistemin yapı ve fonksiyonları,nörolojik sistem hastalıklarında hemşirelik tanılaması, bakımı, yönetimi ve hemşirenin sorumlulukları konularında bilgi vermeye yönelik bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Nörolojik hastalıklarında hemşirelik süreci doğrultusunda hemşirelik tanılaması yapabilme ve girişimleri planlayıp, uygulayabilme. 2. Nörolojik hastalıklarının hemşirelik bakımlarını araştırabilme. 3. Nörolojik hastalıklarının bakımı ve rehabilitasyonu ile ilgili araştırma yapabilme. 4. Nörolojik hastalıklarının hemşirelik bakımı konusunda bir araştırmayı planlayıp uygulayabilme. |
Yaygın görülen nörolojik hastalıkları ve bakımı konularını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinir Sisteminin Yapı ve Fonksiyonları | |
2) | Nörolojik Bozukluğu Olan Bireyin Değerlendirilmesi | |
3) | Bilinç Bozukluğu Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı | |
4) | SVH ve Hemşirelik Bakımı | |
5) | Sinir Sisteminin Enfeksiyon Hastalıkları ve Hemşirelik bakımı (Menenjitler) | |
6) | Sinir Sisteminin Enfeksiyon Hastalıkları ve Hemşirelik bakımı (Ansefalitler, Creutzfeldt-Jakob Hastalığı) | |
7) | Epilepsiler ve Hemşirelik Bakımı | |
8) | Sinir Sisteminin Otoimmun Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı (Myastenia Gravis, Multipl Skleroz) | |
9) | Sinir Sisteminin Otoimmun Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı (Guillain Barré Sendromu ) | |
10) | Sinir Sisteminin Dejeneratif Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı (Parkinson, Alzheimer) | |
11) | Sinir Sisteminin Dejeneratif Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı (ALS) | |
12) | Kafa İçi Basınç Artışı Sendromu (KİBAS) ve Hemşirelik Bakımı | |
13) | Baş Ağrıları ve Hemşirelik Bakımı | |
14) | Kraniyal Sinir Hastalıkları (Trigeminal nevralji, Yüz felci) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecekir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Akbayrak, Erkal İlhan, Ançel, Albayrak. (Ed.) (2007). Hemşirelik Bakım Planları (Dahiliye-Cerrahi Hemşireliği ve Psiko-sosyal Boyut). Ankara: Alter Yayıncılık 2)Akdemir, Birol. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: Sistem Ofset. 3)Birol (2007). Hemşirelik Süreci Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. İzmir: Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti. 4)Brottmiller. (Ed.) (2002). Medical-Surgical Nursing: An Integrated Approach, Second Edition. United States of America. 5)Gulanick, Kloop, Galanes, Gradishar, Puzas. (2007) Nursing Care Plans, Nursing Diagnosis and Intervention. Mosby Year Book. United States of America. 6)Hagler, (2004) Medical Surgical Nursing. (Ed.) Sharon M Lewis, Margaret M Heitkamper, Shannon R Dırksen, Mosby company, Unites States of America. 7)Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi. 8)Lewis, Heitkemper, Dirksen. (2004) Medical-Surgical Nursing. Assessment and Management of Clinical Problems. Sixth Edition. Mosby. United States of America. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 3 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |