HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4064 | Kardiyoloji Hemşireliği | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ÖZDEMİR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kardiyoloji Hemşireliği dersi, kardiyovasküler hastalıklarda hastaların bakımlarıyla ilgili kararları verebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kalbin anatomi ve fizyolojisini kavrar. 2. Kardiyovasküler hastayı tanılar. 3. Kardiyovasküler fonksiyonların değerlendirilmesini kavrar. 4. Kardiyovasküler hastalıklarda kullanılan tanı yöntemlerini ve hemşirelik bakımını kavrar. 5. Ritim bozuklukları oluşum mekanizmasını kavrar. 6. Sistemik Hipertansiyonun risk faktörlerini, tedavi ve hemşirelik girişimlerini bilir. 7. Akut koroner sendromların tedavi ve hemşirelik girişimlerini bilir. 8. Kalp yetersizliğinin tedavi ve hemşirelik girişimlerini bilir. 9. Romatizmal kalp hastalıklarının tedavi ve hemşirelik girişimlerini bilir. |
Kardiyak risk faktörleri, koroner kalp hastalıklarında birincil ve ikincil korunma önlemleriyle, akut ve kronik kalp hastalıklarının tedavi ve rehabilitasyonunu içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kalbin Anatomi ve Fizyolojisi | |
2) | Kardiyovasküler Sistem Değerlendirilmesi | |
3) | Kalp Hastalıklarında Tanı Yöntemleri | |
4) | Ritm Bozuklukları ve Pacemaker | |
5) | Sistemik Hipertansiyon | |
6) | Akut Koroner Sendromlar | |
7) | Kalp Yetersizliği | |
8) | Ara sınav | |
9) | Girişimsel Tedavi Yöntemleri ve Bakım | |
10) | Farmakolojik Tedavi ve Bakım | |
11) | Romatizmal Kalp Hastalıklarında Tedavi ve Bakım | |
12) | Romatizmal Kalp Hastalıklarında Tedavi ve Bakım | |
13) | Vaka Çalışması | |
14) | Vaka Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. E.J.Topol, çeviri editörü: Kozan Ö., Akut Koroner Sendromlar, üçüncü baskı,Avrupa Tıp kitapçılık, 2008. • Julian DG, Cowan JC, McLenachan JM, çeviri editörleri: Yavuz B., Aytemir K., Kardiyoloji, 8.baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2008. 2. Battegay, Lip, Bakris, çeviri editörü: Kozan Ö., Hipertansiyon Temelleri ve uygulama, I.baskı, Avrupa Tıp kitapçılık, 2009. 3. Yazıcı H, Hamuryudan V., Sonsuz A., Cerrahpaşa İç Hastalıkları, I.baskı, İstanbul medikal yayıncılık, 2005. 4. Netter İç hastalıkları, çeviri editörü: Ünal S., Demir M., Güneş tıp kitabevi, 2009. 5. Kültürsay H ve ark. Koroner Kalp Hastalığı, Primer ve Sekonder Korunma. 2001. 6. İliçin G, Biberoğlu K, Ünal S, Akalın S, Süleymanlar G. Temel İç Hastalıkları. 1. Cilt, Ankara, Güneş Kitabevi, 1996. 7. Aslanger E., Şirinoğlu I (Çev): Braunwald Kalp Hastalıkları A Textbook of Cardiovasculer Medicine. Nobel Tıp Kitabevleri, Cilt 2, İstanbul, 2008. 8. Apple S, Lindsay J. Girişimsel Kardiyoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2003. 9. Enç N, Yiğit Z, Şenuzun Ergün F, Akın S, Uysal H, İncekara E. Kalp Yetersizliği, Akut Koroner Sendromlar, Hipertansiyon Hemşirelik Bakım Kılavuzu. Türk Kardiyoloji Derneği, 2003. 10. Enç N, Umman S, Ağırbaşlı M, Altıok M.G, Ergun F.Ş, Uysal H, İncekara E, Ulusoy S, Baran A.E. Perkütan Koroner ve Valvüler Girişimlerde Hemşirelik Bakım Kılavuzu. Türk Kardiyoloji Derneği, Kasım 2004. 11. Enç N, Yiğit Z, Altıok M: Kalp Yetersizliği El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevleri, ISBN: 975-420-443-8, Haziran 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 3 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |