HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4063 | Geriatri Hemşireliği | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İSMAİL TOYĞAR Öğ.Gör. EMİNE ÖZDEMİR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciye yaşlı sağlığı hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaşlılık kavramı ve fizyolojik değişiklikleri tanımlar. 2. İlaç kullanım ilkelerini söyler. 3. Yaşlılıkta cerrahinin önemini tanımlar. 4. Yaşlılık problemlerini tanımlar. |
Yaşlılık kavramı, fizyolojik değişiklikler, ilaç kullanım ilkeleri, yaşlılık ve cerrahi; cerrahi bakım, aşlılık problemleri; acilleri, ağrı kontrolü, yara iyileşmesi, beslenme bozuklukları, sıvı-elektrolit dengesi bozuklukları, akut konfüzyon, senkop, termoregülasyon bozuklukları, düşmeler, inkontinans, uyku bozuklukları, istismar, iletişim |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yaşlılık kavramı | |
2) | Fizyolojik değişiklikler | |
3) | Yaşlılık ve cerrahi Yaşlılarda ağrı kontrolü | |
4) | Yaşlılarda iletişim | |
5) | Yaşlılarda ihmal ve istismar | |
6) | Yaşlılarda çoklu ilaç kullanım ilkeleri | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Yaşlılarda acil durumlar | |
9) | Yaşlılarda termoregülasyon bozuklukları | |
10) | Yaşlılarda beslenme bozuklukları Yaşlılarda sıvı-elektrolit dengesi bozuklukları | |
11) | Yaşlılarda uyku bozuklukları | |
12) | Yaşlılarda konfüzyon ve senkop | |
13) | Yaşlılarda düşmeler | |
14) | Yaşlılarda inkontinans |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Döventaş A ve ark. (2011). Geriatrik hasta ve sorunları. Eds:T. Beğer, D.S. Erdinçler, M.R. Altıparmak, , İstanbul : Doyuran Matbaası. 2. Eliopoulas C. (2010). Gerontological Nursing older people. Seventh Ed. Lippincott Williams&Wilkins. 3. Kutsal YG (2007). Temel Geriatri, Ed. Y.G. Kutsal, , İstanbul: Güneş Tıp Kitabevleri. 4. LeMone P, Burke K. (2008). Medical Surgical Nursing 4 th Ed. New Jersey, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 4 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |