AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3062 | Afet ve Kriz Yönetimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İSHAK AYDEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İSHAK AYDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Afetler, afetlerin önemi, afet ve kriz sırasında sağlık hizmetlerinin yönetimi konusunda bilgi kazandırmaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Afet yönetimi ile ilgili genel kavramlar verilmekle birlikte, sorumlu kuruluşlar, afet eylem planları, afet türleri ve örnek uygulamalar yer alacak ve bilgi sahibi olacaktır. |
1) Afet ve kriz yönetimine ilişkin temel kavram ve terimleri açıklar 2) Afetleri sınıflandırır 3) Hastane afet planı hazırlanmasında dikkat edilecek hususları açıklar 4) Afetlerde triajın önemini belirtir 5) Afet sürecinde yapılacak işleri sıralar 6) Afetlerde çevre sağlığı hizmetlerinin önemini belirtir 7) Afetlerde ruhsal desteğin önemini açıklar 8) Afetlerde sağlık hizmetleri yönetiminde sektörler arası işbirliğinin önemini açıklar 9) Afetlerde üreme sağlığı açısından yapılacak işleri açıklar 10) Depremin Türkiye açısından önemini belirtir 11) Hastane afet planı projesi oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Afet tanımı ve sınıflandırılması | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
2) | Dünyada ve Türkiyede afetler ve önemi | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
3) | Afet süreci ve süreçte yapılacak işler | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
4) | Afete hazırlık ve afet planları | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
5) | Kriz yönetimi | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
6) | Acil durumlar ve afetlerde yönetim | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
7) | Acil sağlık hizmetlerinin organizasyonu ve olay sırasında izlenecek yol | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Afetlerde çevre sağlığı hizmetleri | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
10) | Afetlerde ruhsal destek | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
11) | Afetlerde üreme sağlığı hizmetleri | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
12) | Afetlerde sağlık hizmetleri yönetiminde sektörler arası işbirliği | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
13) | Afet yönetiminde güncel gelişmeler | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
14) | Dersin değerlendirilmesi ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü.,(2001). “Afetlerde Sağlık Hizmetleri Yönetimi. Ankara:TAKAV Matbaacılık A.Ş Altıntaş,K.H.,(2006). “Afetler ve Afet Tıbbı”.Halk Sağlığı Temel Bilgiler.Ankara:Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Konulara ilişkin güncel araştırma makaleleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 3 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 3 |