SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY4008 | Bitirme Projesi | Bahar | 0 | 4 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin lisans eğitimi boyunca edindiği bilimsel veriler ışığı altında güncel mesleki konularda bilgiye ulaşma, bilimsel verileri sistematik şekilde analiz edebilme, bitirme projesi hazırlama ilkeleri doğrultusunda teorik ve uygulamaya ilişkin verileri düzenleyerek, rapor etme ve sunma becerisi kazanmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bitirme projesi geliştirme sürecinin basamaklarını tanımlar. 2. Bitirme projesinde konu seçme, planlama, literatur tarama ve analiz etme süreçlerini uygular. 3. Bitirme projesi için veri toplar ve analiz eder. 4. Bitirme projesini raporlayarak sunar. |
Bu ders bitirme projesi konu seçimi, bilimsel bilgi kaynaklarına erişim ve kullanma, kullanılacak gereç ve yöntemleri belirleme, veri toplama, analiz etme ve rapor hazırlayarak sunmayı içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje Geliştirme Süreci ile İlgili Temel Kavramlar | |
2) | Proje Geliştirme Sürecini Planlama | |
3) | Etik İlkeler | |
4) | Literatür Taraması ve Konu Seçimi | |
5) | Kullanılacak Yöntemlerin Belirlenmesi | |
6) | Kullanılacak Yöntemlerin Belirlenmesi | |
7) | Proje Yazım Kuralları | |
8) | Proje Sunum Teknikleri | |
9) | Proje Sunum Teknikleri | |
10) | Bitirme Projesi Sistematik Analizi | |
11) | Bitirme Projesinin Tartışılması | |
12) | Bitirme Projesinin Tartışılması | |
13) | Bitirme Projesinin Rapor Haline Getirilmesi | |
14) | Bitirme Projesinin Rapor Haline Getirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kıncal, R. Y. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayın Dağıtım. 2. Pubmed database: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed 3. T.C. Sağlık Bakanlığı: http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/ 4. Web of Science: http://library.bahcesehir.edu.tr/ ve diğer Tıp, Sağlık ve Sosyal Bilimler Veri Tabanları 5. Ulakbim: http://uvt.ulakbim.gov.tr/konuvt/ veya http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 40 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 1 | 25 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 11 | 22 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 2 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 1 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |