SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY4008 Bitirme Projesi Bahar 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin lisans eğitimi boyunca edindiği bilimsel veriler ışığı altında güncel mesleki konularda bilgiye ulaşma, bilimsel verileri sistematik şekilde analiz edebilme, bitirme projesi hazırlama ilkeleri doğrultusunda teorik ve uygulamaya ilişkin verileri düzenleyerek, rapor etme ve sunma becerisi kazanmasını amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bitirme projesi geliştirme sürecinin basamaklarını tanımlar.
2. Bitirme projesinde konu seçme, planlama, literatur tarama ve analiz etme süreçlerini uygular.
3. Bitirme projesi için veri toplar ve analiz eder.
4. Bitirme projesini raporlayarak sunar.

Dersin İçeriği

Bu ders bitirme projesi konu seçimi, bilimsel bilgi kaynaklarına erişim ve kullanma, kullanılacak gereç ve yöntemleri belirleme, veri toplama, analiz etme ve rapor hazırlayarak sunmayı içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje Geliştirme Süreci ile İlgili Temel Kavramlar
2) Proje Geliştirme Sürecini Planlama
3) Etik İlkeler
4) Literatür Taraması ve Konu Seçimi
5) Kullanılacak Yöntemlerin Belirlenmesi
6) Kullanılacak Yöntemlerin Belirlenmesi
7) Proje Yazım Kuralları
8) Proje Sunum Teknikleri
9) Proje Sunum Teknikleri
10) Bitirme Projesi Sistematik Analizi
11) Bitirme Projesinin Tartışılması
12) Bitirme Projesinin Tartışılması
13) Bitirme Projesinin Rapor Haline Getirilmesi
14) Bitirme Projesinin Rapor Haline Getirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Kıncal, R. Y. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayın Dağıtım.
2. Pubmed database: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed
3. T.C. Sağlık Bakanlığı: http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/
4. Web of Science: http://library.bahcesehir.edu.tr/ ve diğer Tıp, Sağlık ve Sosyal Bilimler Veri Tabanları
5. Ulakbim: http://uvt.ulakbim.gov.tr/konuvt/ veya http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 40
Projeler 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 11 22
Proje 1 25 25
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 4
2) Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. 2
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 2
4) Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. 2
5) Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 1
9) Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. 3
10) Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4