ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY3002 Sağlığı Geliştirme Güz 2 0 2 2
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin sağlığı etkileyen koşulları tanımlaması ve değerlendirmesi, insan yaşamında sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini kavraması; birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmek ve hastalıkları önlemek için gerekli sağlık stratejilerini küresel boyutta öğrenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık, hastalık ve ilgili kavramları tanımlar.
2. Sağlığın geliştirilmesi programlarında teorik yapıyı tasarlar.
3. Toplum sağlığını etkilyen unsurları analiz eder.
4. Sağlığın geliştirilmesi konusunda küresel stratejileri tanımlar.

Dersin İçeriği

Bu ders sağlık ve hastalık kavramları, sağlığın korunması, hastalıkların önlenmesi düzeyleri, sağlık eğitimi, sağlıklı yaşam davranışları, birey ve toplum sağlığını koruma ve iyileştirme stratejileri ve sağlığın geliştirilmesi programları ile ilgili konuları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık ve Sağlıkla İlgili Kavramlar Ders notları haftalık olarak verilecektir
2) Sağlığı Etkileyen Unsurlar ve Risk Faktörleri Ders notları haftalık olarak verilecektir
3) Sağlık ve Hastalık Kavramlarına Yaklaşımlar Ders notları haftalık olarak verilecektir
4) Hastalıkların Önlenmesi, Kronik Hastalıklar Ders notları haftalık olarak verilecektir
5) Sağlığın Korunması, Sağlık Eğitimi Ders notları haftalık olarak verilecektir
6) Sağlığı Geliştirme Stratejileri Ders notları haftalık olarak verilecektir
7) Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ders notları haftalık olarak verilecektir
8) Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ders notları haftalık olarak verilecektir
9) Ara Sınav
10) Stres Yönetimi Ders notları haftalık olarak verilecektir
11) Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz Ders notları haftalık olarak verilecektir
12) Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz Ders notları haftalık olarak verilecektir
13) Bütüncül Sağlık Stratejileri Ders notları haftalık olarak verilecektir
14) Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi Ders notları haftalık olarak verilecektir
15) Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi Ders notları haftalık olarak verilecektir
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. McKenzie,J. F., Neiger, B. L., Thackeray, R. (2012). Planning, Implementing & Evaluating Health Promotion Programs: A Primer (6th Edition). Benjamin Cummings.
2. Sharma, M., Romas, J. A. (2010). Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Jones & Bartlett Learning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 27 2 54
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek