LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3002 | Sağlığı Geliştirme | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin sağlığı etkileyen koşulları tanımlaması ve değerlendirmesi, insan yaşamında sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini kavraması; birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmek ve hastalıkları önlemek için gerekli sağlık stratejilerini küresel boyutta öğrenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık, hastalık ve ilgili kavramları tanımlar. 2. Sağlığın geliştirilmesi programlarında teorik yapıyı tasarlar. 3. Toplum sağlığını etkilyen unsurları analiz eder. 4. Sağlığın geliştirilmesi konusunda küresel stratejileri tanımlar. |
Bu ders sağlık ve hastalık kavramları, sağlığın korunması, hastalıkların önlenmesi düzeyleri, sağlık eğitimi, sağlıklı yaşam davranışları, birey ve toplum sağlığını koruma ve iyileştirme stratejileri ve sağlığın geliştirilmesi programları ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık ve Sağlıkla İlgili Kavramlar | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
2) | Sağlığı Etkileyen Unsurlar ve Risk Faktörleri | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
3) | Sağlık ve Hastalık Kavramlarına Yaklaşımlar | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
4) | Hastalıkların Önlenmesi, Kronik Hastalıklar | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
5) | Sağlığın Korunması, Sağlık Eğitimi | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
6) | Sağlığı Geliştirme Stratejileri | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
7) | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
8) | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
9) | Ara Sınav | |
10) | Stres Yönetimi | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
11) | Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
12) | Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
13) | Bütüncül Sağlık Stratejileri | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
14) | Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
15) | Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. McKenzie,J. F., Neiger, B. L., Thackeray, R. (2012). Planning, Implementing & Evaluating Health Promotion Programs: A Primer (6th Edition). Benjamin Cummings. 2. Sharma, M., Romas, J. A. (2010). Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Jones & Bartlett Learning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 27 | 2 | 54 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |