AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY3002 Sağlığı Geliştirme Güz 2 0 2 2
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin sağlığı etkileyen koşulları tanımlaması ve değerlendirmesi, insan yaşamında sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini kavraması; birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmek ve hastalıkları önlemek için gerekli sağlık stratejilerini küresel boyutta öğrenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık, hastalık ve ilgili kavramları tanımlar.
2. Sağlığın geliştirilmesi programlarında teorik yapıyı tasarlar.
3. Toplum sağlığını etkilyen unsurları analiz eder.
4. Sağlığın geliştirilmesi konusunda küresel stratejileri tanımlar.

Dersin İçeriği

Bu ders sağlık ve hastalık kavramları, sağlığın korunması, hastalıkların önlenmesi düzeyleri, sağlık eğitimi, sağlıklı yaşam davranışları, birey ve toplum sağlığını koruma ve iyileştirme stratejileri ve sağlığın geliştirilmesi programları ile ilgili konuları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık ve Sağlıkla İlgili Kavramlar Ders notları haftalık olarak verilecektir
2) Sağlığı Etkileyen Unsurlar ve Risk Faktörleri Ders notları haftalık olarak verilecektir
3) Sağlık ve Hastalık Kavramlarına Yaklaşımlar Ders notları haftalık olarak verilecektir
4) Hastalıkların Önlenmesi, Kronik Hastalıklar Ders notları haftalık olarak verilecektir
5) Sağlığın Korunması, Sağlık Eğitimi Ders notları haftalık olarak verilecektir
6) Sağlığı Geliştirme Stratejileri Ders notları haftalık olarak verilecektir
7) Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ders notları haftalık olarak verilecektir
8) Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ders notları haftalık olarak verilecektir
9) Ara Sınav
10) Stres Yönetimi Ders notları haftalık olarak verilecektir
11) Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz Ders notları haftalık olarak verilecektir
12) Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz Ders notları haftalık olarak verilecektir
13) Bütüncül Sağlık Stratejileri Ders notları haftalık olarak verilecektir
14) Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi Ders notları haftalık olarak verilecektir
15) Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi Ders notları haftalık olarak verilecektir
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. McKenzie,J. F., Neiger, B. L., Thackeray, R. (2012). Planning, Implementing & Evaluating Health Promotion Programs: A Primer (6th Edition). Benjamin Cummings.
2. Sharma, M., Romas, J. A. (2010). Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Jones & Bartlett Learning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 27 2 54
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4