SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY3005 Sağlık Bilimleri için İstatistik Güz 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı İstatistik bilimine ait kavram bilgisi oluşturmak, bilimsel araştırma türleri ve araştırma süreci, Sağlık Bilimleri araştırmalarında kullanılan temel istatistiksel analizler hakkında bilgi vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilimsel araştırma süreci adımlarını sıralar.
2. Bilimsel araştırmaların toplum ve bilim için önemini tanımlar.
3. Bilimsel araştırma türlerini tanımlar.
4. Tablo ve grafik oluşturur ve yorumlar.
5. Sağlık bilimlerinde araştırma alanlarını ve önemini belirtir.

Dersin İçeriği

Bu ders bilimsel araştırma süreci, Sağlık Bilimleri’nde araştırma yaklaşımları, araştırma türleri, verilerin sınıflandırılması, ortalamaların hesaplanması, tablo ve grafik oluşturma ve yorumlama, temel istatistiksel analizler konularını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim ve Toplum Ders notları haftalık olarak verilecektir
2) Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar, Araştırma Türleri Ders notları haftalık olarak verilecektir
3) Bilimsel Araştırma Süreci, Sağlık Bilimleri'nde Araştırma Ders notları haftalık olarak verilecektir
4) Hipotezlerin Oluşturulması, Hipotez Türleri Ders notları haftalık olarak verilecektir
5) Araştırma Yaklaşımlarının Sınıflandırılması Ders notları haftalık olarak verilecektir
6) Ölçme ve Ölçek Düzeyleri, Ölçek Türleri Ders notları haftalık olarak verilecektir
7) Araştırma Evreni, Örnekleme Ders notları haftalık olarak verilecektir
8) Verilerin Sınıflandırılması Ders notları haftalık olarak verilecektir
9) Ara Sınav
10) Ortalamalar Ders notları haftalık olarak verilecektir
11) Çeyrek ve Yüzdelikler, Dağılımın Yaygınlık Ölçüleri Ders notları haftalık olarak verilecektir
12) Tablo Yapım Yöntemi Ders notları haftalık olarak verilecektir
13) Grafik Yapım Yöntemi Ders notları haftalık olarak verilecektir
14) Önemlilik Testleri Ders notları haftalık olarak verilecektir

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
2. Kan, İ. (2006). Biyoistatistik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
4) Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. 1
5) Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 1
9) Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 1