SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY3003 Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında; sağlık kurumlarında temel İKY fonksiyonlarının öğretilmesi ve öğrencilere İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılarak, sağlık kurumlarında İKY işlevinin analiz edilebilmesi ve temel insan kaynakları yönetim faaliyetlerinin açıklanması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Sağlık kurumlarında İKY, tarihsel gelişim süreci, amaç ve önemini açıklayacaklar,
• Sağlık kurumlarında İK stratejileri ve politikalarını sınıflandıracaklar,
• Sağlık kurumlarında iş analizi ve iş dizaynını yorumlayacaklar,
• Sağlık kurumlarında İK planlamasını açıklayacaklar,
• Sağlık kurumlarında İK temin ve seçimini açıklayacaklar,
• Sağlık kurumlarında eğitim ve geliştirmeyi öğrenecekler,
• Sağlık kurumlarında performans değerlemeyi açıklayacaklar,
• Sağlık kurumlarında kariyer yönetimini açıklayacaklar,
• Sağlık kurumlarında ücret yönetimini açıklayacaklar.

Dersin İçeriği

Sağlık kurumlarında İKY, tarihsel gelişimi, amaç ve önemi, sağlık kurumlarında İK stratejileri ve politikaları, sağlık kurumlarında iş analizi ve iş dizaynı, İK planlaması, İK temin ve seçim, eğitim ve geliştirme, performans değerleme, kariyer yönetimi, iş değerleme, ücret yönetimi, sağlık kurumlarında güncel İK konuları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavramsal Temel: Sağlık Kurumlarında İKY, Tarihsel Gelişim Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
2) Kavramsal Temel: Stratejik İKY, Amaç ve Önemi Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
3) Sağlık Kurumlarında İK Stratejileri ve Politikaları Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
4) Sağlık Kurumlarında İş Analizi ve İş Dizaynı Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
5) Sağlık Kurumlarında İK Planlaması Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
6) Sağlık Kurumlarında İK Temin ve Seçim Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
7) Sağlık Kurumlarında Eğitim ve Geliştirme Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
8) Sağlık Kurumlarında Performans Değerleme-I Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
9) Ara Sınav
10) Sağlık Kurumlarında Performans Değerleme-II Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
11) Sağlık Kurumlarında Kariyer Yönetimi Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
12) Sağlık Kurumlarında İş Değerleme Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
13) Sağlık Kurumlarında Ücret Yönetimi Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
14) Sağlık Kurumlarında Çalışan Güvenliği ve Sağlığı Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013.
Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.
Diğer Kaynaklar: Cavide Uyargil vd., İnsan Kaynakları Yönetimi-İ.Ü, Beta Yayınevi, İstanbul 2013.
Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, BETA Yayınevi, 8. Baskı, İstanbul 2013.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ödevler 1 8 8
Küçük Sınavlar 2 6 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
2) Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
4) Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. 5
5) Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 5
9) Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. 2
10) Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5