REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV2615 İkna Güz 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL
Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, teorileri, ilkeleri ve sosyal nüfuz ve etki girişimlerinin yer aldığı günlük bağlamlar için geçerli olan ikna stratejileri konusunda sağlam bir temel sağlamak ve tutum ve davranışları değiştiren basit ve etkili temel ikna taktikleri öğrenmektir. Öğrenciler ikna, sosyal etki ve ikna konusunda deneysel araştırma bulguları ile bilgi sahibi olacak ve gerçek hayattaki iletişim ortamı ve farklı durumlara ilişkin çok çeşitli strateji ve ikna teknikleri öğrenecekleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir iletişim aracı olarak ikna ve sınırları hakkında temel bir anlayış geliştirebilecek
2. Temel ikna teorilerini tanımlayabilecek;
3. İkna edici mesajların bilişsel olarak işlenmesinin nasıl gerçekleştiğini açıklayabilecek;
4. Bir tutumu, yapısını ve işlevlerini tanımlayabilecektir;
5. İkna edici bir mesajın kabulünün ardındaki psikolojik dinamikleri anlama yetkinliğini geliştirebilecek;
6. Gruplarda doğrulama ve etkinin etkilerini ve bunların iknaya nasıl uygulanacağını değerlendirebilecek;
7. Uyum kazanımı kavramını ve bunun çeşitli iletişim bağlamlarında nasıl elde edilebileceğini belirleyebilecek;
8. Güvenilirlik kavramının ana bileşenlerini açıklayabilecek ve marka iletişimi için merkeziliğini anlayabilecek;
9. Reklam ve pazarlamada kullanılan ikna edici taktikleri belirleyebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste temel ikna teorileri, bu teorilerin altyapılarını oluşturan inanç, tutum, davranış gibi kavramlara ilişkin teoriler incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon • Tanışma • İzlence İncelemesi • Ders gereksinimleri
2) ikna nelerden oluşur? - İkna ve sınırlayıcı kriterlerin tanımı Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 1-2'yi okumaları beklenir.
3) ikna etmek ne demek? - Detaylandırma Olasılık Modeli - Sezgisel Sistematik Model - Tek ikna Modeli
4) Tutumlar ve Tutarlılık - Tutum nedir? - Tutumların temel işlevleri (Katz) Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 3'ü okumaları beklenir.
5) Tutumlar ve Tutarlılık - Gerekçeli Eylem Yaklaşımı
6) Tutumlar ve Tutarlılık - Psikolojik Tutarlılık - Bilişsel uyumsuzluk teorisi
7) Güvenilirlik - Güvenilirliği tanımlama - Güvenilirliğin birincil ve ikincil boyutları -Uyuyan etkisi Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 4'ü okumaları beklenir.
8) Vize
9) Gruplarda Uygunluk ve Etki - İkna olarak uygunluk - Tanımlama ve referans grupları - Bireyselleşme, sosyal kaytarma ve sosyal kolaylaştırma Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 6'yı okumaları beklenir.
10) İkna edici mesajları yapılandırma ve sıralama - Kazanç çerçeveli ve kayıp çerçeveli mesajlar - Argümanların miktarına karşı kalitesi - Tekrarlama ve sadece maruz kalma Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 9'u okumaları beklenir.
11) İkna edici mesajları yapılandırma ve sıralama - Öncelik ve yenilik etkileri - Aşılama, Mesaj Taraflılığı ve Ön Uyarı
12) Uyum Kazanımı - Tanım - Uyum kazanma davranışını etkileyen durumsal faktörler Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 10'u okumaları beklenir.
13) Motivasyon İtirazları - Mantıksal ve Duygusal İtirazlar - Korku çekicidir - Mizahi çekicilikler Öğrencilerin çevrimiçi derse katılmadan önce Bölüm 13'ü okumaları beklenir.
14) Motivasyon İtirazları - Cinsel çekicilik - Gurur ve Vatanseverlik - Ingratation

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required reading :
Persuasion, Social Influence, and Compliance Gaining (Fourth Edition)
Jennifer Acosta-Licea (California State University, Fullerton)
Robert H. Gass (California State University, Fullerton)
John S. Seiter (Utah State University)
Diğer Kaynaklar: Recommended reading:
1. Türkleri İkna Etmenin İncelikleri (Mehmet Auf) Kapital Kitapları
2. Kelimelerle İkna Etmenin Yolları (Joe Vitale) MediaCat Kitapları
3. Sözlü Dövüş Kibarca İkna Sanatı (Jerry B. Jenkins, George Thompson) Koridor Yayıncılık
4. İknanın Psikolojisi (Robert B. Cialdini; Çeviren: Fevzi Yalım) MediaCat Kitapları
5. Başkalarını Sizin Gibi Düşünmeye Nasıl İkna Edersiniz? (Kevin Hogan)
6. Evet! İkna Etmenin Bilimsel Olarak Kanıtlanmış 50 yolu
7. (İbrahim Şener)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 6 3 18
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 4 4 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 4
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 3
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 5
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3