SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY1012 Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Bahar 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin sağlık kurumlarındaki halkla ilişkiler uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve teorinin güncel kampanyalarla örneklendirilmesi yoluyla uygulama becerisi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hizmet kavramı ve sağlık hizmetinin pazarlanması
2) Hizmet kavramı ve sağlık hizmetinin pazarlanması
3) Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi
4) Halkla ilişkilerin sağlık sektöründeki gelişimi ve rolü
5) Sağlık kurumlarında medya ile ilişkiler
6) Sağlık kurumlarında kurumsal kimlik ve kurumsal imaj
7) Sağlık kurumlarında kuruluş içi iletişim - Kuruluş içi halkla ilişkiler
8) Ara Sınav
9) Sağlık kuruluşlarında kriz yönetimi
10) Sağlık kuruluşlarında sponsorluk
11) Sağlık kuruluşlarında kurumsal sosyal sorumluluk
12) Sağlık kuruluşlarında kurumsal reklamcılık ve lobicilik
13) Sağlık kuruluşlarında kurumsal reklamcılık ve lobicilik
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: DERSLERE EN AZ %70 KATILIM GEREKMEKTEDİR. BU KOŞULU SAĞLAMAYAN ÖĞRENCİLER FİNAL SINAVINA ALINMAYACAKTIR.
Diğer Kaynaklar: Canöz, K. (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Palet Yayınları, Ankara.

Kotler, P., Shalowitz, J., & Stevens, R. J. (2011). Strategic marketing for health care organizations: building a customer-driven health system. John Wiley & Sons.

Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla ilişkiler nedir. Beta Basım Yayım Dağıtım. 9. Baskı.

Işık, M. (2015). Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Kitabevi, 2010.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
2) Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. 3
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. 5
5) Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 5
9) Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. 2
10) Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5