Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hizmet kavramı ve sağlık hizmetinin pazarlanması |
|
2) |
Hizmet kavramı ve sağlık hizmetinin pazarlanması |
|
3) |
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi |
|
4) |
Halkla ilişkilerin sağlık sektöründeki gelişimi ve rolü |
|
5) |
Sağlık kurumlarında medya ile ilişkiler |
|
6) |
Sağlık kurumlarında kurumsal kimlik ve kurumsal imaj |
|
7) |
Sağlık kurumlarında kuruluş içi iletişim - Kuruluş içi halkla ilişkiler |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Sağlık kuruluşlarında kriz yönetimi |
|
10) |
Sağlık kuruluşlarında sponsorluk |
|
11) |
Sağlık kuruluşlarında kurumsal sosyal sorumluluk |
|
12) |
Sağlık kuruluşlarında kurumsal reklamcılık ve lobicilik |
|
13) |
Sağlık kuruluşlarında kurumsal reklamcılık ve lobicilik |
|
14) |
Genel Tekrar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
DERSLERE EN AZ %70 KATILIM GEREKMEKTEDİR. BU KOŞULU SAĞLAMAYAN ÖĞRENCİLER FİNAL SINAVINA ALINMAYACAKTIR. |
Diğer Kaynaklar: |
Canöz, K. (2010). Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Palet Yayınları, Ankara.
Kotler, P., Shalowitz, J., & Stevens, R. J. (2011). Strategic marketing for health care organizations: building a customer-driven health system. John Wiley & Sons.
Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla ilişkiler nedir. Beta Basım Yayım Dağıtım. 9. Baskı.
Işık, M. (2015). Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Kitabevi, 2010.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
5 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
5 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |