SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY1005 | Muhasebe I | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BERKAY EREN PEHLİVANOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, muhasebeye giriş, muhasebenin işletme sistemi içinde yeri ve işlevlerinin açıklanması, işletme dilinin öğrenilmesi, muhasebenin fonksiyonları, türleri, temel muhasebe kavramları ve bilanço, gelir tablosu ilkeleri, temel mali tablolar, temel muhasebe eşitliği, muhasebede hesap kavramı, yevmiye ve büyük defter kayıtları, mizan, kavramı, bilanço hesapları, hazır değerler, menkul kıymetler, ticari ve diğer alacaklar grupları, stoklar, KDV hesapları konularında bilgi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Muhasebe ile ilgili kavramsal temele ilişkin unsurları açıklar, • Muhasebenin işletme sistemi içinde yeri ve işlevlerini açıklar, • Muhasebenin tanımı, fonksiyonları, türlerini açıklar, • Muhasebemim temel ilkelerini yorumlar, • Bilanço, gelir tablosu ilkelerini açıklar, • Temel mali tabloları açıklar, • Temel muhasebe eşitliğini yorumlar, • Muhasebede hesap kavramı ve hesapların açılıp kapatılmasını açıklar, • Yevmiye ve büyük defter kayıtlarını açıklar, • Envanter, mizan ve bilançoya ilişkin genel hususları yorumlar, • Türkiye’deki sağlık kurumlarında muhasebe uygulamaları hakkında örnekler gösterir. |
Bu ders, muhasebeye giriş, muhasebenin işletme sistemi içinde yeri ve işlevleri, muhasebenin tanımı, fonksiyonları, türleri, temel muhasebe kavramları ve bilanço, gelir tablosu ilkeleri, temel mali tablolar, temel muhasebe eşitliği, muhasebede hesap kavramı ve hesapların açılıp kapatılması, yevmiye ve büyük defter kayıtları, mizan, kavramı, bilanço hesapları konularını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Muhasebe I Dersine Giriş: Genel Esaslar | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
2) | Temel Muhasebe Kavramları ve Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
3) | Muhasebenin İşletme Sistemi İçinde Yeri ve İşlevi | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
4) | Bilanço ve Gelir Tablosu İlkeleri | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
5) | Temel Muhasebe Eşitliği | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
6) | Muhasebede Hesap Kavramı | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
7) | Hesapların Açılıp Kapatılması | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
8) | Temel Mali Tablolar | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
9) | Ara Sınav | |
10) | Yevmiye Defteri Kayıtları | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
11) | Büyük Defter Kayıtları | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
12) | Mizan Kavramı | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
13) | Bilanço Hesapları | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
14) | Genel Uygulama Örnekleri | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
15) | Genel Uygulama Örnekleri | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir./ Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | • Sevilengül, O., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. • Çaldağ, Y. ve Ayanoğlu Y., (2008), “Genel Muhasebe”, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 23 | 2 | 46 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 5 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 1 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 1 |