ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BES1005 | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEYDA İĞNAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, insan genetiğinin temel kavramları ve tıp pratiğine yansımaları konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; o İnsan genomunun boyutlarını ve fonksiyonlarını kavrayabilecek, o Bu fonksiyonlardaki doğumsal veya sonradan oluşabilecek bozukluklar ile hastalıklar arasında bağlantı kurabilecek, o Genetik alanındaki yeni gelişmelerin hasta ve ailesi yararına nasıl kullanılabileceğini öğreneceklerdir. |
Genetik ve genom kavramları, insan genomu ve hastalıkların moleküler genetik temeli, genetiğin tıp uygulamasındaki yeri, mutasyonlar ve polimorfizmler, moleküler genetik uygulamalar, nadir genetik hastalıklar ve kompleks genetik hastalıklar, kanser genetiği, astım genetiği konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | Genetiğin tip uygulamasındaki yeri-I | |
3) | Genetiğin tip uygulamasındaki yeri-II | |
4) | Genom Yapısı-I | |
5) | Genom Yapısı-II | |
6) | Gen İfadesi-I | |
7) | Gen İfadesi-II | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Moleküler Genetik Uygulamalar | |
10) | Hastalıkların Moleküler Genetik Temeli | |
11) | Hemoglobinopatiler | |
12) | Mutasyonlar | |
13) | Mendelyen Hastalıklar | |
14) | Kompleks Kalıtımlı Hastalıklar | |
15) | Kanser ve Astım Genetiği | |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Strachan, T. Read, A.P. (2010). Human Molecular Genetics 4th Edition, Taylor & Francis Group ISBN: 9780815341499 |
Diğer Kaynaklar: | Nussbaum, R. McInnes, R. Willard, H. (2007) Genetics in Medicine 7th Edition, Thompson & Thompson ISBN: 9781416030805 Alberts et al. (2007) Molecular Biology of the Cell 5th Edition. Garland Science, Taylor & Francis Group ISBN: 9780815341055 Rimoin et al. (2006). Emery and Rimoin’s Principles and Practice of Medical Genetics 5th Edition. Churchill & Livingstone ISBN: 9780443068706 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Ara Juri | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 4 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 4 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 4 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 3 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 3 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 3 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 3 |